Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/13706
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНемченко, А. С.-
dc.contributor.authorКуриленко, Ю. Є.-
dc.contributor.authorNemchenko, A. S.-
dc.contributor.authorKurylenko, Yu. Ye.-
dc.contributor.authorНемченко, А. С.-
dc.contributor.authorКуриленко, Ю. Е.-
dc.date.accessioned2017-10-25T09:12:29Z-
dc.date.available2017-10-25T09:12:29Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНемченко, А. С. Аналіз нормативно-правових актів щодо державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворювань / А. С. Немченко, Ю. Є. Куриленко // Соціальна фармація в охороні здоров’я. – 2017. – Т. 3, № 3. – С. 12-20.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/13706-
dc.description.abstractМета: проведення аналізу нормативно-правових актів (НПА) щодо регулювання цін на лікарські засоби (ЛЗ), які застосовуються у лікуванні серцево-судинних захворювань (ССЗ) за останні п’ять років – 2012-2017 рр. Матеріали та методи. Використовувалися дані офіційних сайтів Верховної Ради України, МОЗ України, ВООЗ, Щотижневика Аптека, а також дані літературних джерел за заявленою тематикою. Основними методами дослідження були: системний аналіз, історичний, аналітичний, графічний. Результати досліджень. В умовах економічної кризи, що призвела до значного зниження пла- тоспроможності населення, актуальним в Україні залишається питання регулювання цін та відшко- дування вартості ЛЗ для лікування соціально важливих хвороб, зокрема ССЗ. За аналізом постанови КМУ № 340, 862 та 863 щодо регулювання цін та реімбурсації вартості ЛЗ для лікування ССЗ ви- явлено, що референтні країни для розрахунку референтних цін було змінено, а механізм розрахун- ку граничних оптово-відпускних цін у постановах суттєво відрізняється. У першій постанові КМУ № 340 використовуються два підходи до розрахунку цін. У постанові КМУ № 862 спочатку ціна на ЛЗ визначалась як найменша, але ще до набуття чинності НПА механізм розрахунку був змінений. У зв’язку зі зміною референтних країн були проаналізовані підходи до встановлення референтних цін. Як показав проведений аналіз, найчастіше використовують два підходи до розрахунку рефе- рентної ціни як середньої або найменшої. Висновки. Виявлено, що в НПА України не встановлені критерії до вибору референтних країн, що обтяжує подальший розрахунок референтних цін. Тому одним із основних напрямків удоскона- лення референтного ціноутворення є розробка й упровадження відповідного правового акта, який би враховував рекомендації ВООЗ щодо визначення референтних країн.en_US
dc.description.abstractAim: To conduct the analysis of normative acts (NA) on the regulation of prices for medical products (MP) used in the treatment of cardiovascular diseases (CVD) within 2012-2017. Materials and Methods. The data of the official websites of the Verkhovna Rada of Ukraine, the Ministry of Health of Ukraine, WHO, Apteka Weekly, as well as the data of the literature sources were used. The main research methods were systematic analysis, historical, analytical and graphic one. Results. In the conditions of the economic crisis, which resulted in a significant decrease in the population solvency, the issue of price regulation and reimbursement of MP for the treatment of socially important diseases, in particular CVD, remains topical in Ukraine. Having analyzed NA of the Cabinet of Ministers of Ukraine (CMU) No.340, No.862 and No.863 on price regulation and reimbursement of MP for the treatment of СVD it was found that the reference countries for the calculation of reference prices were changed, and the mechanism for calculating the maximum wholesale prices in the regulations was significantly different. In the first NA of the CMU No.340 two approaches to the calculation of prices were used. In NA of the CMU No.862 at first the price for medicines was calculated as the least one; however, the calculation mechanism was changed before this normative act entered into force. In connection with the change of the reference countries the approaches to setting the reference prices were analyzed. As shown by the analysis conducted, two approaches are used most often to calculate the reference price – the average price or the least one. Conclusions. It has been found that NA in Ukraine do not contain the criteria for selecting reference countries, and it makes the calculation of the reference prices extremely difficult. Therefore, one of the directions for improving the reference pricing is development and implementation of appropriate NA that would take into account the WHO recommendations on the choice of reference countries.en_US
dc.description.abstractЦель: проведение анализа нормативно-правовых актов (НПА) по регулированию цен на лекар- ственные средства (ЛС), которые применяются в лечении сердечно-сосудистых заболеваний (ССЗ) за последние пять лет – 2012-2017 гг. Материалы и методы. Использовались данные официальных сайтов Верховной Рады Украины, МЗ Украины, ВОЗ, Еженедельника Аптека, а также данные литературных источников по заявлен- ной тематике. Основными методами исследования были: системный анализ, исторический, анали- тический, графический. Результаты исследований. В условиях экономического кризиса, повлекшего значительное сни- жение платежеспособности населения, актуальным в Украине остаётся вопрос регулирования цен и возмещения стоимости ЛС для лечения социально важных болезней, в частности ССЗ. В результа- те анализа постановления КМУ № 340, 862 и 863 по регулированию цен и реимбурсации стоимости на ЛС для лечения ССЗ было обнаружено, что референтные страны для расчета референтных цен были изменены, а механизм расчета предельных оптово-отпускных цен в постановлениях суще- ственно отличается. В первом постановлении КМУ № 340 используются два подхода к расчету цен. В постановлении КМУ № 862 сначала цена на ЛС рассчитывалась как наименьшая, но еще до всту- пления в силу НПА механизм расчета был изменен. В связи с изменением референтных стран были проанализированы подходы к установлению референтных цен. Как показал проведенный анализ, чаше всего используют два подхода к расчету референтной цены как средней или наименьшей. Выводы. Выявлено, что в НПА Украины не установлены критерии по выбору референтных стран, что усложняет дальнейший расчет референтных цен. Поэтому одним из направлений совершенство- вания референтного ценообразования является разработка и внедрение соответствующего право- вого акта, который бы учитывал рекомендации ВОЗ по определению референтных стран.en_US
dc.language.isouken_US
dc.subjectдержавне регулювання цін на лікарські засобиen_US
dc.subjectреферентна цінаen_US
dc.subjectсерцево-судинні захворюванняen_US
dc.subjectнормативно-правовий актen_US
dc.subjectstate regulation of prices for medicinesen_US
dc.subjectreference priceen_US
dc.subjectcardiovascular diseasesen_US
dc.subjectnormative acten_US
dc.subjectгосударственное регулирование цен на лекарственные средстваen_US
dc.subjectреферентная ценаen_US
dc.subjectсердечно-сосудистые заболеванияen_US
dc.subjectнормативно-правовой актen_US
dc.titleАналіз нормативно-правових актів щодо державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворюваньen_US
dc.title.alternativeAnalysis of normative acts on the state regulation of prices for medical products to treat cardiovascular diseasesen_US
dc.title.alternativeАнализ нормативно-правовых актов по государственному регулированию цен на лекарственные средства для лечения сердечно-сосудистых заболеванийen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
109764-233904-1-PB.pdf244,47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.