Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/14057
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorLutaieva, T. V.-
dc.contributor.authorАльохіна, Н. В.-
dc.contributor.authorФесенко, В. Ю.-
dc.contributor.authorЛутаева, Т. В.-
dc.contributor.authorАлехина, Н. В.-
dc.contributor.authorФесенко, В. Ю.-
dc.contributor.authorAlokhina, N. V.-
dc.contributor.authorFesenko, V. Yu.-
dc.contributor.authorЛутаєва, Т. В.-
dc.date.accessioned2017-12-05T13:47:23Z-
dc.date.available2017-12-05T13:47:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLutaieva, T. V. Role of intercultural communications in implementation of innovations in higher education: historical and pedagogical aspects / T. V. Lutaieva, N. V. Alokhina, V. Yu. Fesenko // European Humanities studies: State and society. – 2017. – № 1. – P. 140–153.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/14057-
dc.description.abstractWhile scrutinizing the Imperial Kharkiv University the role of intercultural communication in implementation of innovations in higher medical and pharmaceutical education has been analyzed and the ways of updating the historical and pedagogical experience during our time have been highlighted in the article. It has been determined that during the imperial period intercultural communication was carried out at the university by including foreign scientists to the staff of the higher educational institution, training members of the teaching staff abroad, organization of joint research with scientists from leading educational centers within the international space. The attention on the importance of formation of teachers’ readiness to intercultural communication for the purpose of further innovation has been emphasized.en_US
dc.description.abstractУ статті на прикладі Імператорського Харківського університету проаналізовано роль міжкультурних комунікацій у впровадженні інновацій в вищій медико-фармацевтичній освіті та висвітлено шляхи актуалізації історико-педагогічного досвіду в період сучасності. Визначено, що в імператорський період міжкультурна комунікація здійснювалася в університеті завдяки включенню іноземних вчених до штатного складу вищого навчального закладу, стажуванню представників професорсько-викладацького складу за кордоном, організації сумісних досліджень з науковцями провідних освітніх центрів в межах міжнародного простору. Акцентовано увагу на важливості формування готовності викладачів до міжкультурної комунікації з метою їх подальшої інноваційної діяльності.en_US
dc.description.abstractВ статье на примере Императорского Харьковского университета проанализирована роль межкультурных коммуникаций во внедрении инноваций в высшем медико-фармацевтическом образовании и высветлены пути актуализации историко-педагогического опыта в период современности. Определено, что в императорский период межкультурная коммуникация осуществлялась в университете благодаря включению иностраных ученых в штатный состав высшего учебного заведения, стажировке представителей профессорско-преподавательского состава за рубежом, организации совместных исследований с учеными ведущих образовательных центров в рамках международного пространства. Акцентировано внимание на важности формирования готовности преподавателей к межкультурной коммуникации с целью их дальнейшей инновационной деятельности.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherEuropean Humanities studies: State and societyen_US
dc.subjectмедико-фармацевтична освітаen_US
dc.subjectХарківський університетen_US
dc.subjectміжкультурна комунікаціяen_US
dc.subjectінноваціяen_US
dc.subjectполікультурна компетентністьen_US
dc.subjectмедико-фармацевтическое образованиеen_US
dc.subjectХарьковский университетen_US
dc.subjectмежкультурная коммуникацияen_US
dc.subjectинновацияen_US
dc.subjectполикультурная компетентностьen_US
dc.subjectmedical and pharmaceutical educationen_US
dc.subjectKharkiv Universityen_US
dc.subjectintercultural communicationen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectmulticultural competenceen_US
dc.titleRole of intercultural communications in implementation of innovations in higher education: historical and pedagogical aspectsen_US
dc.title.alternativeРоль міжкультурної комунікації у впровадженні інновацій в сфері вищої освіти: історико-педагогічний аспектen_US
dc.title.alternativeРоль межкультурной коммуникации во внедрении инноваций в сфере образования: историко-педагогический аспектen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ
Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Role of.pdf8,98 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.