Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/16123
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДрожик, Л. В.-
dc.contributor.authorDrozhik, L. V.-
dc.date.accessioned2018-09-06T08:49:42Z-
dc.date.available2018-09-06T08:49:42Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationДрожик, Л. В. Упровадження ділової гри як активного методу навчання у підготовку майбутніх фахівців охорони здоров’я / Л. В. Дрожик // Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. пр. – Полтава, 2017. – Вип. 19. – С. 142–147.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/16123-
dc.description.abstractУ статті висвітлено проблему впровадження активних методів навчання у підготовку майбутніх фахівців охорони здоров’я. Обґрунтовано ігрові методи, як один з ефективних методів формування емоційно-особистісного сприйняття фахової діяльності та професійної компетентності майбутніх фахівців охорони здоров’я. Наголошено на впровадженні ділових ігор з метою підвищення мотивації та якості навчання студентів, для розвитку їх творчих здібностей, ініціативності, самокритичності і можливості до самореалізації.uk_UA
dc.description.abstractВ статье освещена проблема внедрения активных методов обучения в подготовку будущих специалистов здравоохранения. Обоснованы игровые методы, как один из эффективных методов формирования эмоционально-личностного восприятия профессиональной деятельности и профессиональной компетентности будущих специалистов здравоохранения. Отмечено внедрение деловых игр с целью повышения мотивации и качества обучения студентов, для развития их творческих способностей, инициативности, самокритичности и возможности к самореализации.uk_UA
dc.description.abstractIn article the problem of search of new, more effective forms and methods of training is covered. The emphasis is placed on introduction of active methods of training in training of future experts of health care for increase, on the one hand, of independent work of students, and with another, various ways of an intensification of teaching and educational process on a practical training.Game methods as one of effective methods of formation of emotional and personal perception of professional activity and professional competence of future experts of health care are proved.Use of business games for the purpose of increase of motivation and quality of training of students, for development of their creative abilities, initiative, self-criticism and opportunity to self-realization is noted.It is revealed that business games intensify process of training and approach it to real professional activity that helps future worker of health protection to learn to make independently decisions in difficult situations and to gain skills and abilities for rather short term.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectактивні методи навчанняuk_UA
dc.subjectділова граuk_UA
dc.subjectпрацівники охорони здоров’яuk_UA
dc.subjectактивные методы обученияuk_UA
dc.subjectделовая играuk_UA
dc.subjectработники здравоохраненияuk_UA
dc.subjectactive methods of traininguk_UA
dc.subjectbusiness gameuk_UA
dc.subjectworkers of health careuk_UA
dc.titleУпровадження ділової гри як активного методу навчання у підготовку майбутніх фахівців охорони здоров’яuk_UA
dc.title.alternativeВнедрение деловой игры как активного метода обучения в подготовку будущих специалистов здравоохраненияuk_UA
dc.title.alternativeIntroduction of business game as active method of training in training of future experts of health careuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Drogik (1).pdf277,07 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.