Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/17999
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКайдалова, Л. Г.-
dc.contributor.authorДрожик, Л. В.-
dc.contributor.authorKaydalova, L. G.-
dc.contributor.authorDrozhyk, L. V.-
dc.date.accessioned2019-02-18T09:29:17Z-
dc.date.available2019-02-18T09:29:17Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКайдалова, Л. Г. Інтерактивні технології у підготовці магістрів фармацевтичних та медичних спеціальностей / Л. Г. Кайдалова, Л. В. Дрожик // Теорія та методика навчання та виховання : зб. наук. пр. - Харків, 2018. - Вип. 44. - С. 44-54.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/17999-
dc.description.abstractУ статті висвітлено теоретичні аспекти та практичний досвід використання інтерактивних технологій при підготовці магістрів фармацевтичних та медичних спеціальностей. Наголошено на доцільності використання інтерактивних технологій для становлення та розвитку особистості майбутнього фахівця охорони здоров’я. Висвітлено формування ключових педагогічних, психологічних, комунікативних та інших компетентностей магістрів фармацевтичних та медичних спеціальностей на прикладі педагогічних дисциплінuk_UA
dc.description.abstractВ статье освещены теоретические аспекты и практический опыт использования интерактивных технологий при подготовке магистров фармацевтических и медицинских специальностей. Отмечено целесообразность использования интерактивных технологий для становления и развития личности будущего специалиста здравоохранения. Рассмотрена возможность формирования ключевых педагогических, психологических, коммуникативных и других компетентностей магистров фармацевтических и медицинских специальностей на примере педагогических дисциплинuk_UA
dc.description.abstractIntegration of medical and pharmaceutical education into the world educational and scientific space, modern tendencies of the society development have significantly increased the requirements for the level of training of future specialists in the pharmaceutical and medical fields in higher education institutions. The specificity of the activities of health care professionals suggests that they have key competencies for the successful professional activity. The highquality professional training of health care professionals necessitates updating and implementing innovative technologies, forms and methods of teaching in the educational process of higher education institutions. The article deals with theoretic and practical aspects of using the interactive technologies upon training of masters of pharmaceutical and medical specialties in universities and colleges. Findings of the analysis of the current condition of professional training for future specialists in the pharmaceutical and medical areas indicate that the specialists possess knowledge and skills, but they are not prepared enough for practical activities, they are not experienced in establishing business relations with visitors of pharmacy institutions and are not always able to ensure the high quality performance of their professional duties. The emphasis is given to expediency of using the interactive technologies with an aim to activate the mental activity, form the professional, pedagogical, psychological, communicative competence, the qualities vital for occupation, the abilities and skills that are necessary for formation and development of the future health specialist's personality. Introduction of interactive technologies while mastering the pedagogical disciplines will provide the future specialists with communicative and professional competence at the labour market, form their ability to act independently and efficiently in a variety of social, organizational and informational conditions, help to create comfortable, trusting and positive relationships with patientsuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherХарківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковородиuk_UA
dc.subjectпідготовкаuk_UA
dc.subjectмагістриuk_UA
dc.subjectфармацевтичні та медичні спеціальностіuk_UA
dc.subjectінтерактивні технологіїuk_UA
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk_UA
dc.subjectгрупова форма навчанняuk_UA
dc.subjectкейсuk_UA
dc.subjectформування компетентностейuk_UA
dc.subjectподготовкаuk_UA
dc.subjectмагистрыuk_UA
dc.subjectфармацевтические и медицинские специальностиuk_UA
dc.subjectинтерактивные технологииuk_UA
dc.subjectинтерактивные методы обученияuk_UA
dc.subjectгрупповая форма обученияuk_UA
dc.subjectкейсuk_UA
dc.subjectформирование компетентностейuk_UA
dc.subjecttraining courseuk_UA
dc.subjectmastersuk_UA
dc.subjectpharmaceutical and medical specialtiesuk_UA
dc.subjectinteractive technologiesuk_UA
dc.subjectinteractive methods of traininguk_UA
dc.subjectgroup forms of traininguk_UA
dc.subjectcaseuk_UA
dc.subjectcompetencies formationuk_UA
dc.titleІнтерактивні технології у підготовці магістрів фармацевтичних та медичних спеціальностейuk_UA
dc.title.alternativeИнтерактивные технологии в подготовке магистров фармацевтических и медицинских специальностейuk_UA
dc.title.alternativeThe interactive technologies within the training course of masters of pharmaceutical and medical specialtiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ
Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.