Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/252
Title: Оцінка впливу факторів макросередовища на роботу аптечних закладів
Authors: Мнушко, З. М.
Підліснюк, І. В.
Пестун, І. В.
Mnushko, Z. N.
Podlesnyuk, I. V.
Pestun, I. V.
Keywords: аптеки;маркетинг;рharmacies;marketing
Issue Date: 2008
Bibliographic description (Ukraine): Мнушко, З. М. Оцінка впливу факторів макросередовища на роботу аптечних закладів / З. М. Мнушко, І. В. Підліснюк, І. В. Пестун // Вісник фармації. - 2008. - № 2. - С. 34-37.
Abstract: Вивчені характеристики факторів маркетингового середовища фармацевтичних організацій. Науково обгрунтована модель кількісної оцінки впливу факторів маркетингового макросередовища на роботу фармацевтичних організацій на прикладі аптек. Виділені сфери макросередовища фармацевтичної організації, які чинять вплив на її функціонування. Розраховані коефіцієнти успішності та стабільності діяльності аптек. Визначено резерви розвитку фармацевтичної організації для кожної сфери макросередовища. Показана необхідність відстеження змін, які відбуваються в макросередовищі, та адаптації до цих змін діяльності фармацевтичних організацій.
The characteristics of factors of the marketing environment of pharmaceutical organizations have been studied. The model of the quantitative estimation of influence of the marketing macroenvironment factors on the work of pharmaceutical organizations on the example of pharmacies has been scientifically grounded. The spheres of the pharmaceutical organization macroenvironment, which affect its functioning, have been selected. The coefficients of progress and stability of the pharmacies activity have been calculated. The development reserves of a pharmaceutical organization for every sphere of the macroenvironment have been determined. The necessity of monitoring the changes taken place in the macroenvironment and adaptation of pharmaceutical organizations activity to these changes has been shown.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/252
ISSN: 1562-7241
Appears in Collections:Вісник фармації. Архів статей 1993-2009
Наукові публікації кафедри менеджменту, маркетингу та забезпечення якості у фармації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34-37.pdf141,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.