Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/33326
Название: Підготовка фармацевтів-інтернів до засвоєння специфіки соціально-психологічних особливостей функціонування колективу фармацевтичного закладу
Авторы: Шварп, Н. В.
Фесенко, В. Ю.
Тимощук, Г. В.
Shvarp, N. V.
Fesenko, V. Yu.
Timoshchuk, H. V.
Ключевые слова: фармацевт;інтерн;міжособистісні взаємовідносини;колектив;соціально-психологічна компетентність;pharmacist;intern;interpersonal relationships;team;socio-psychological competence
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Шварп, Н. В. Підготовка фармацевтів-інтернів до засвоєння специфіки соціально-психологічних особливостей функціонування колективу фармацевтичного закладу / Н. В. Шварп, В. Ю. Фесенко, Г. В. Тимощук // Наукові записки ЦДПУ ім. Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. - 2024. - Вип. 215. - С. 298-302.
Краткий осмотр (реферат): У статті висвітлено стан готовності фармацевтів-інтернів до засвоєння специфіки соціально-психологічних особливостей функціонування колективу фармацевтичного закладу; визначено та проаналізовано стан сформованості соціально-психологічної компетентності фармацевтів-інтернів, їхньої здатності до співпраці в команді, гнучкості й адаптивності на підставі анонімного анкетування. Наголошено на проблемних питаннях (середовищних факторах) щодо професійної діяльності у новому колективі та засвоєння специфіки його соціально-психологічних особливостей, які зменшують імовірність успішної адаптації та перешкоджають ефективному функціонуванню аптечного закладу в цілому. Узагальнено та систематизовано інформацію щодо професійного розвитку персоналу – цілеспрямованого та систематичного впливу на колектив за допомогою професійного навчання з метою підвищення продуктивності праці та конкурентоспроможності на ринку праці його учасників на основі максимально можливого використання їхніх здібностей та потенційних можливостей. Встановлено необхідність упровадження практичної підготовки до здійснення ефективної взаємодії на робочому місці, формування сприятливого соціально-психологічного клімату; підкреслено актуальність розвитку соціально-психологічної компетентності фармацевта-інтерна на основі системного, міжкультурного, діяльнісного та особистісного підходів. Відзначено недостатню обізнаність фармацевтів-інтернів щодо способів аналізу та вирішення конфліктів і складних ситуацій у колективі. У дослідженні акцентовано увагу на урізноманітненні підходів до професійної підготовки фармацевтів-інтернів з використанням практико‐орієнтованих інформаційно-комунікаційних та інтерактивних методів навчання, які спрямовані на підвищення якості освітніх послуг і удосконалення фахових компетентностей. Зазначено, що актуальним напрямом подальших наукових розвідок є більш ґрунтовний аналіз сутності, особливостей, компонентного складу соціально-психологічної компетентності фармацевтів-інтернів; визначення та обґрунтування педагогічних умов її формування.
The article highlights the state of readiness of pharmacists-interns to master the specifics of the socio-psychological features of the functioning of the staff of a pharmaceutical institution. The state of formation of socio-psychological competence of pharmacists-interns, their ability to cooperate in a team, flexibility and adaptability on the basis of anonymous questioning is determined and analyzed. The problematic issues (environmental factors) regarding professional activity in a new team and the assimilation of the specifics of its socio-psychological features, which reduce the likelihood of successful adaptation and hinder the effective functioning of the pharmacy institution as a whole, are emphasized. The information on the professional development of personnel is summarized and systematized – purposeful and systematic impact on the team through vocational training in order to increase labor productivity and competitiveness in the labor market of its participants on the basis of the maximum possible use of their abilities and potential. The necessity of introducing practical training for the implementation of effective interaction in the workplace, the formation of a favorable socio-psychological climate is determined; The relevance of the development of socio-psychological competence of a pharmacist-intern on the basis of systematic, intercultural, activity and personal approaches is emphasized. The lack of awareness of pharmacists-interns about the ways of analyzing and resolving conflicts and difficult situations in the team is noted. The study focuses on diversifying approaches to the professional training of pharmacists-interns using practice-oriented information, communication and interactive teaching methods, which are aimed at improving the quality of educational services and improving professional competencies. It is noted that the current direction of further scientific research is a more thorough analysis of the essence, features, component composition of the socio-psychological competence of pharmacists-interns; definition and substantiation of pedagogical conditions for its formation.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/33326
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1964-Текст статті-3776-1-10-20240926.pdf838,11 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.