Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/35116
Название: | Маркетингові та фармакоекономічні дослідження лікарських засобів групи статинів |
Другие названия: | Marketing and pharmacoeconomic studies of statin drugs |
Авторы: | Жадько, С. В. Бабічева, Г. С. Пестун, І. В. |
Ключевые слова: | фармацевтичний ринок;маркетингові дослідження;фармакоекономічні дослідження;гіполіпідемічні лікарські засоби;доступність лікарських засобів;pharmaceutical market;marketing research;pharmacoeconomic research;hypolipidemic drugs;availability of drugs |
Дата публикации: | 2025 |
Издательство: | НФаУ |
Библиографическое описание: | Маркетингові та фармакоекономічні дослідження лікарських засобів групи статинів / С. В. Жадько [та ін.] // Вісник фармації. - 2025. - № 1. - С. - 129-140. DOI: 10.24959/nphj.25.177 |
Краткий осмотр (реферат): | живання засобів цієї групи за показниками реалізації з аптек.
Матеріали та методи. У роботі використано методи кабінетних маркетингових досліджень, економіко-статистичний метод, методи фармакоепідеміологічних і фармакоекономічних досліджень (формальний VN-аналіз, метод «мінімізації витрат»). Споживання монокомпонентних ЛЗ групи статинів досліджено за даними реалізації
за 2024 р. з 1746 аптек, що входять до складу трьох аптечних мереж. Фізичну доступність статинів досліджено а показниками пенетрації в аптеках, економічну доступність – за коефіцієнтом адекватності платоспроможності.
Результати та їх обговорення. У Державному реєстрі виявлено 253 записи про реєстрацію статинів таких МНН: симвастатин, аторвастатин, розувастатин і пітавастатин. Найбільша кількість ЛЗ, ТН, вітчизняних і зарубіжних виробників представлена в сегменті розувастатину й аторвастатину. ЛЗ симвастатину представлені лише одним вітчизняним виробником, відсутні на ринку вітчизняні ЛЗ пітавастатину. До категорії V, за результатами формального VN-аналізу, належить лише симвастатин, присутній у всіх проаналізованих нормативних і медикотехнологічних документах. Симвастатин, який споживачі можуть отримувати з відшкодуванням вартості, займає
лише 18,11 % за кількістю реалізованих DD. Найбільшу частку в споживанні статинів за кількістю DD займають розувастатин (56,31 %) й аторвастатин (25,39 %). Усі ЛЗ симвастатину мають високу економічну доступність для населення, серед ЛЗ аторвастатину й розувастатину є ЛЗ як з високою, так і з середньою економічною до-
ступністю, усі ЛЗ пітавастатину мають середню економічну доcтупність. Серед ЛЗ симвастатину, аторвастатину й розувастатину переважна частка відпущених DD належить зарубіжним виробникам (98,96; 60,86 і 68,50 % відповідно).
Висновки. На українському ринку статинів виявлено переважання зарубіжних виробників за кількістю зареєстрованих ЛЗ, ТН і часткою реалізованих DD із аптек. ЛЗ, що лідирують за обсягом продажів, у більшості випадків мають високу фізичну доступність, але не є найдешевшими варіантами лікування. Наразі існує мож-
ливість відшкодування вартості лікування лише симвастатином, який відносять до низькоефективних статинів. Українські споживачі мають можливість вибору ЛЗ аторвастатину й розувастатину вітчизняних і зарубіжних виробників у широкому діапазоні цін (за винятком окремих дозовань), проте деякі ЛЗ з високою економічною доступністю мають дуже низькі показники пенетрації в аптеках. Низька фізична доступність єдиного вітчизняного ЛЗ групи симвастатину та відсутність вітчизняних ЛЗ групи пітавастатину дещо обмежують можливість пацієнтів
обирати більш економічно доступні варіанти лікування. Висока частка споживання ЛЗ розувастатину й аторвастатину, що не підлягають відшкодуванню, зумовлює актуальність розширення програми реімбурсації для підвищення доступу більшої кількості пацієнтів до сучасної статинотерапії. Aim. To conduct the marketing and pharmacoeconomic analysis of statin drugs and study consumption trends of thisgroup of drugs based on sales indicators from pharmacies. Materials and methods. The paper used methods of desk marketing research, the economic and statistical method, methods of pharmacoepidemiological and pharmacoeconomic research (formal VN-analysis, cost minimization method). Consumption of mono-component statin drugs was studied according to sales data for 2024 from 1,746 pharmacies, which were part of three pharmacy chains. The physical availability of statins was studied by penetration indicators in pharmacies, and economic availability – by the solvency adequacy ratio. Results. The State Register identified 253 records of statin registration of the following INNs: simvastatin, atorvastatin, rosuvastatin, and pitavastatin. The largest number of drugs, trade names, domestic and foreign manufacturers are represented in the segment of rosuvastatin and atorvastatin. Simvastatin drugs are represented by only one domestic manufacturer, and there are no domestic pitavastatin drugs in the market. According to the results of the formal VN analysis, only simvastatin, which is present in all regulatory and medical and technological documents analyzed, belongs to Category V. Simvastatin, which consumers can receive with reimbursement, accounts for only 18.11 % of the number of DDs sold. The largest share in statin consumption by DD is occupied by rosuvastatin (56.31 %) and atorvastatin (25.39 %). All simvastatin drugs have high economic availability for the population; among atorvastatin and rosuvastatin drugs, there are drugs with both high and medium economic availability; all pitavastatin drugs have medium economic availability. Among simvastatin, atorvastatin, and rosuvastatin drugs, most DDs dispensed belong to foreign manufacturers (98.96; 60.86 and 68.50%, respectively). Conclusions. The Ukrainian statin market has revealed a predominance of foreign manufacturers by the number of registered drugs, trade names, and the share of DDs sold from pharmacies. Drugs that are leading in sales volume, in most cases, have high physical availability, but are not the cheapest treatment options. Currently, it is possible to reimburse the cost of treatment only with simvastatin, which is classified as a low-effective statin. Ukrainian consumers have the opportunity to choose atorvastatin and rosuvastatin drugs from domestic and foreign manufacturers in a wide price range (except for certain dosages), however, some drugs with high economic availability have very low penetration rates in pharmacies. The low physical availability of the only domestic drug of the simvastatin group and the lack of domestic drugs of the pitavastatin group may limit the patients’ access to more affordable treatment options. The high proportion of consumption of rosuvastatin and atorvastatin, which are not subject to reimbursement, makes it urgent to expand the reimbursement program to increase access to modern statin therapy for more patients. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/35116 |
Располагается в коллекциях: | Вісник фармації. Архів статей 2010-2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
129-140.pdf | 617,71 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.