Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/8100
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЛутаєва, Т. В.-
dc.contributor.authorLutaieva, T. V.-
dc.contributor.authorЛутаева, Т. В.-
dc.date.accessioned2015-12-21T12:47:23Z-
dc.date.available2015-12-21T12:47:23Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛутаєва, Т. В. Педагогічна та громадсько-просвітницька діяльність науковців Слобожанщини – фундаторів медичної та фармацевтичної освіти в Україні – як категорійно-понятійна проблема / Т. В. Лутаєва // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / за заг. ред. ак. І.Ф. Прокопенка, чл.-кор. В. І. Лозової. – Х. : ХНПУ, 2015. – Вип. 51. – С. 173-185.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/8100-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано категорійно-понятійне поле дослідження проблеми педагогічної та громадсько-просвітницької діяльності науковців Слобожанщини – фундаторів медичної та фармацевтичної освіти в Україні (ХІХ – початок ХХ ст.). Автором визначено основні підходи та конкретизовано характеристики домінуючих категорій та груп понять, які на різному рівні можуть бути корисними для дослідження окресленої проблеми.en_US
dc.description.abstractВ статье проанализировано категорийно-терминологическое поле исследования проблемы педагогической и общественно-просветительской деятельности ученых Слобожанщины – основателей медицинского и фармацевтического образования в Украине (XIX – начало ХХ вв.). Автором определены основные подходы и конкретизированы характеристики доминирующих категорий и групп понятий, которые на разном уровне могут быть полезными для исследования обозначенной проблемы.en_US
dc.description.abstractIn the article it was analyzed the conceptual-categorical field-study of the problem of pedagogical and socio-enlightenment activities of Slobozhanshchina scientists – the founders of the medical and pharmaceutical education in Ukraine (19th – early 20th centuries). The author defines the main approaches and specified characteristics of the dominant groups of categories and concepts that at different levels may be useful for the investigation of the designated problem. On the base of studying the historical and pedagogical literature it was defined the pedagogical activitiy of Slobozhanshchina scientists during the studied period as a system of activities: organizational, enlightening, research and methodical. The essence of the concept «socio-enlightenment activity of Slobozhanshchina scientists» сan be defined as the process of promotion and dissemination of culture; kind of activity (in particular, professional), implemented by individuals or groups of scientists and was aimed at spreading knowledge among different segments of society, the formation of the intellectual and cultural potential of Slobozhanshchina population.en_US
dc.language.isouken_US
dc.subjectСлобожанщинаen_US
dc.subjectпедагогічна діяльністьen_US
dc.subjectпросвітництвоen_US
dc.subjectмедико-фармацевтична освітаen_US
dc.subjectпросвітницька діяльністьen_US
dc.subjectгромадсько-просвітницька діяльністьen_US
dc.subjectнауковець Слобожанщиниen_US
dc.subjectнаукове товариствоen_US
dc.subjectSlobozhanshchinaen_US
dc.subjectpedagogical activityen_US
dc.subjectenlightenment activityen_US
dc.subjectsocio-enlightenment activitiyen_US
dc.subjectЕnlightenmenten_US
dc.subjectmedical and pharmaceutical educationen_US
dc.subjectСлобожанщинаen_US
dc.subjectпедагогическая деятельностьen_US
dc.subjectпросвещениеen_US
dc.subjectпросветительская деятельностьen_US
dc.subjectмедико-фармацевтическое образованиеen_US
dc.subjectнаучное обществоen_US
dc.titleПедагогічна та громадсько-просвітницька діяльність науковців Слобожанщини – фундаторів медичної та фармацевтичної освіти в Україні – як категорійно-понятійна проблемаen_US
dc.title.alternativeПедагогическая и общественно-просветительская деятельность ученых Слобожанщины – основателей медицинского и фармацевтического образования в Украине – как категорийно-понятийная проблемаen_US
dc.title.alternativePedagogical and socio-enlightenment activities of Slobozhanshchina scientists – the founders of the medical and pharmaceutical education in Ukraine – as the conceptual-categorical problemen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ХНПУ 1.doc942,5 kBMicrosoft WordПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.