Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/10114
Название: Розвиток творчого потенціалу майбутніх викладачів вищих навчальних закладів засобами тренінгового навчання
Другие названия: Развитие творческого потенциала будущих преподавателей ВУЗов методами тренингового обучения.
The development of creative potential of future teachers of high schools by the training methods of teaching.
Авторы: Шварп, Н. В.
Shvarp, N. V.
Ключевые слова: вища школа;викладач ВНЗ;професійна підготовка магістрів;тренінгове навчання;творчий потенціал;педагогічна творчість
Дата публикации: 2016
Издательство: ХНПУ
Библиографическое описание: Шварп, Н. В. Розвиток творчого потенціалу майбутніх викладачів вищих авчальних закладів засобами тренінгового навчання / Н. В. Шварп // Педагогіка та психологія: зб. наук. праць. - Харків: Видавець Рожко С. Г., 2016. - вип. 53. - С. 264-274.
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено проблемі розвитку творчого потенціалу майбутніх педагогів. Розглянуто і уточнено поняття «творчий потенціал», «тренінгове навчання», У статті висвітлено результати проведеного тренінгового навчання з метою розвитку творчого потенціалу у професійній підготовці магістрів спеціальності «Педагогіка вищої школи». Акцентовано увагу на ефективності та доцільності використання такого типу занять у навчанні майбутніх викладачів ВНЗ для ефективного вирішення освітніх завдань у подальшій професійній діяльності.
Статья посвящена проблеме развития творческого потенциала будущих педагогов. Рассмотрены и уточнены понятия «творческий потенциал», «тренинговое обучение». В статье представлены результаты проведеного тренингового обучения с целью развития творческого потенциала в профессиональной подготовке магистров специальности «Педагогика высшей школы». Акцентировано внимание на эффективности и уместности использования такого типа занятий в обучении будущих преподавателей ВУЗов для эффективного решения образовательных задач в дальнейшей профессиональной деятельности.
The article is devoted to the issue of the development of creative potential of future teachers. The concepts of "creative potential", "training education” are reviewed and amplified. The article presents the results of the training education that was held in order to develop creative potential in the professional preparation of masters of specialty "The Pedagogy of Higher Education". The article also draws your attention to the effectiveness and appropriateness of the use of this type of training in the educating of future teachers of high schools to effectively handle the educational problems in the future professional activity. The methods of examination and evaluation of conducted training education, including theoretical, empirical and mathematic ones are determined and specified. The author of the article founds the need of resolving the problem of change and improvement of approaches to perform various types of training by the members of the educational process through the use of creative potential of the teacher. The article presents the results of analysis of current research on selected issue and emphasizes the mandatory compliance of psycho-pedagogical conditions and patterns of implementation of the educational process in high school. The article emphasizes that the creativity of a high-school teacher in professional field is one of the main factors of its efficiency with the least amount of time and the release of positive mental energy. It was stressed that perception of mental health, detection and awareness of personal qualities, promote disclosure of creativity and reflection of the personal success of teacher. It was proved experimentally that making classes in the training form provides an opportunity to achieve greater learning effect of the given material, provides the understanding of our own barriers that interrupt searching, help to understand and solve professional problems, encourage the disclosure of personal creativity. Strengthen the effectiveness of training taking into account the objective laws of social dynamical processes and individual psychological characteristics of the members of training.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/10114
ISBN: 978-966-97496-0-4
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3609-7791-1-PB.pdf444,15 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.