Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/11187
Title: Маркетингові дослідження вітчизняного ринку противиразкових препаратів та їх доступності для населення України
Other Titles: Маркетинговые исследования отечественного рынка противоязвенных препаратов и их доступности для населения Украины
Marketing researches of domestic market of antiulcer drugs and their availability to the population of Ukraine
Authors: Тихонов, О. І.
Богдан, Н. С.
Шпичак, О. С.
Тихонов, А. И.
Богдан, Н. С.
Шпичак, О. С.
Tikhonov, O. I.
Bogdan, N. S.
Shpychak, O. S.
Keywords: виразкова хвороба;доступність препаратів;маркетингові дослідження;противиразкові препарати;фармацевтичний ринок;язвенная болезнь;доступность препаратов;маркетинговые исследования;противоязвенные препараты;фармацевтический рынок;peptic ulcer disease;availability of drugs;marketing studies;anti-ulcer drugs;pharmaceutical market
Issue Date: 2016
Bibliographic description (Ukraine): Тихонов, О. І. Маркетингові дослідження вітчизняного ринку противиразкових препаратів та їх доступності для населення України / О. І. Тихонов, Н. С. Богдан, О. С. Шпичак // Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. - 2016. - № 4. - С. 78-89.
Abstract: Представлені результати маркетингового аналізу вітчизняного ринку противиразкових пре- паратів та визначені їх основні характеристики, насамперед, це імпортозалежність (78,79 % асортименту), домінування препаратів синтетичного походження (76,26 %) та у таблетова- них лікарських формах (227 торгових найменувань або 57,32 %), а також нерівномірність розпо- ділу торгових найменувань за міжнародними непатентованими назвами. Крім цього, відмічена монополізація ринку за кількістю представлених торгових найменувань препаратів як серед ім- портних, так і вітчизняних фірм-виробників ліків. Встановлено, що протягом 2013-2015 рр. спо- стерігалась стійка тенденція до збільшення середніх закупівельних та роздрібних цін, а у 2016 р. намітилась позитивна тенденція до їх зниження. В цілому можна говорити про недоступність (Dсер. = 0,93) противиразкових препаратів для більшості населення країни. При цьому вітчизняні (Dсер. = 0,96) були більш доступними, ніж імпортні препарати (Dсер. = 0,94). Найбільш доступни- ми впродовж 2013-2016 рр. були препарати альгінової кислоти, а найменше – декслансопразолу. Позитивним, з соціально-економічного погляду, виглядає факт збільшення доступності імпорт- них препаратів у 2016 р. (D = 1,09). Результати проведених досліджень свідчать про соціально- економічну актуальність розробки та впровадження національної програми імпортозаміщення та механізмів компенсації вартості споживання ліків в Україні.
Представлены результаты маркетингового анализа отечественного фармацевтическо- го рынка противоязвенных препаратов и определены его основные характеристики, а именно импортозависимость (78,79 % ассортимента), доминирование препаратов син- тетического происхождения (76,26 %) и в таблетированных лекарственных формах (277 торговых наименований или 57,32 %), а также неравномерность распределения торговых наименований по международным непатентованным названиям. Кроме это- го, отмечается монополизация рынка по количеству представленных торговых наиме- нований препаратов как среди импортных, так и отечественных фирм-производителей лекарств. Установлено, что в течение 2013-2015 гг. отмечалась стойкая тенденция к увеличению средних закупочных и розничных цен на противоязвенные препараты, а в 2016 г. – к их снижению. В целом можно говорить о недоступности (Dсред. = 0,93) проти- воязвенных препаратов для большей части населения страны. При этом отечественные препараты были более доступными (Dсред. = 0,96), чем импортные (Dсред. = 0,94). Наиболее доступными были препараты из группы альгиновой кислоты, а наименее доступными – декслансопразола. Результаты проведенных исследований подчеркивают социально- экономическую актуальность разработки и введения национальной программы импор- тозамещения и механизмов компенсации стоимости потребления лекарств в Украине.
The article has presented the results of a marketing analysis of the domestic pharmaceutical market of anti-ulcer drugs and identified its main characteristics. This market segment is characterized by dependence on imports (78,79 % of range), the dominance of synthetic drugs (76,26 %). The market is the most represented preparations in tablet dosage forms (277 trade names, or 57,32 %). In addition, the uneven distribution of trade names on International Nonproprietary Names. In addition, notes the monopolization of the market by the number of presented trade names drugs both among imported and domestic drug manufacturers. It was established that during 2013-2015 the market observed a consistent trend to an increase in average purchasing and retail prices for anti-ulcer drugs, and in 2016 there was a positive to their decrease. On the whole it can be argued about the unavailability (Daver. = 0.93), anti-ulcer drugs for most of the population. At the same time, domestic products more accessible (Daver. = 0.96) than imported drugs (Daver. = 0.94). Most drugs have been available from the group of alginic acid, and the least – dekslansoprazol. The results of these studies emphasize the social and economic relevance of developing and implementing a national program of import substitution and compensation mechanisms consumption cost of medicines in Ukraine.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/11187
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри АТЛ
Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. Архів статей 2008-2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
668-2020-1-PB.pdf272,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.