Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/17059
Название: Особливості методичного забезпечення курсу «Аптечна технологія ліків» в системі дистанційної освіти медичних та фармацевтичних працівників
Другие названия: Особенности методического обеспечения курса «Аптечная технология лекарств» в системе дистанционного образования медицинских и фармацевтических работников
Авторы: Шпичак, О. С.
Шпичак, О. С.
Shpychak, O. S.
Ключевые слова: дистанційне навчання;курси;самостійна робота;дистанционное обучение;курсы;самостоятельная работа;distance learning;courses;independent work
Дата публикации: 2017
Библиографическое описание: Шпичак, О. С. Особливості методичного забезпечення курсу «Аптечна технологія ліків» в системі дистанційної освіти медичних та фармацевтичних працівників // Innovative educational technologies: experience of the European Union and its implementation in the process of training medical workers : Scientific pedagogical internship, Lublin, August 14-20, 2017. – Lublin, 2017. – P. 129-133.
Краткий осмотр (реферат): На сьогоднішній день, впровадження дистанційного навчання як складової освіти медичних і фармацевтичних працівників набуває все більшого актуального значення у зв’язку з тим, що дана система дозволяє студентам та слухачам курсів підвищення кваліфікації швидко і з більшою ефективністю опрацювати значну кількість інформаційного матеріалу та отримати індивідуальну консультацію з фахівцями-розробниками та викладачами дистанційних курсів. В умовах навчання за кредитно-модульною системою, в останній час велику увагу приділяють самостійній роботі, кількість годин якої є значно більшою по відношенню до аудиторних занять. У свою чергу це призводить до збільшення вимог щодо якості та організації проведення заходів представлення науково-методичного матеріалу самостійної роботи в системі вищої медичної та фармацевтичної освіти. Тому використання наглядних прикладів та елементів дистанційного навчання є одним із ефективних методів підвищення самостійної роботи, оскільки представлення навчального матеріалу проводиться в уніфікованому дидактично-візуалізованому вигляді, і може бути використано для підготовки медичних і фармацевтичних представників у будь-якому місці їх перебування та у будь-який час незалежно від форми їх навчання. Однією з профільних дисциплін студентів Національного фармацевтичного університету (НФаУ), зокрема для факультету «фармація» та «клінічна фармація» є дисципліна «Аптечна технологія ліків», яка викладається згідно навчального плану підготовки студентів ІІІ курсу для зазначених спеціальностей НФаУ і є однією із природничих наук, знання якої необхідні для для професійної та творчої діяльності провізора [1-3]. Даний предмет базується на знаннях із хімії, фізики та математики за програмою середньої школи та проходження вищеозначених дисциплін на 1-му і 2-му курсах Вищого навчального закладу. Основна програма курсу «Аптечна технологія ліків» присвячена оволодінню фізико-хімічним підходом до застосування теоретичних законів з метою розв’язання практичних питань, а набуті знання мають особливе значення при проведенні експериментальних та наукових досліджень і є базою спеціальних дисциплін: «Органічна хімія», «Аналітична хімія», «Фізична та колоїдна хімія», «Фармацевтична хімія», «Біохімія», «Токсикологічна хімія». Відповідно до наказу МОН України від 30 жовтня 2013 р. № 1518 «Про затвердження Вимог до вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, наукових, освітньо-наукових установ, що надають освітні послуги за дистанційною формою навчання з підготовки та підвищення кваліфікації фахівців за акредитованими напрямами і спеціальностями» [4-5], з використанням платформи Moodle 1.9, нами було розроблено два дистанційні курси – «Вступ у фармацію. Практичні заняття з аптечної технології ліків» (для студентів 1-го курсу факультету «Фармація») [6], послідовником якого є дистанційний курс «Модуль І. Загальні питання технології ліків. Тверді та рідкі лікарські форми» (для студентів 3-го курсу факультету «Фармація») [7], які пройшли рецензування цикловою методичною комісією Національного фармацевтичного університету та постійно вдосконалюються. Основною метою даних курсів є максимальна візуалізація та доступне подання навчально-методичного матеріалу згідно з програмою дисциплін. Метою 1-го дистанційного курсу [6] є формування у студентів первинних професійних знань щодо вимог до виробничої діяльності аптек, правил техніки безпеки та санітарно-протиепідемічного режиму виробничого відділу аптеки; набуття студентами практичних компетенцій у сфері професійної діяльності фармацевтичних працівників. У процесі проходження навчальної дисципліни «Вступ у фармацію. Практичні заняття з аптечної технології ліків» основними завданнями навчальної дисципліни є знайомство студентів з нормативно- правовими та законодавчими актами України, вимогами належної аптечної практики (НАП) до виготовлення ЛЗ в умовах аптек, основними завданнями та функціями аптечних закладів, охороною праці та технікою безпеки фармацевтичних працівників; набуття умінь з дозування, фасування та пакування лікарських засобів в аптечній практиці та ознайомлення студентів з робочими місцями й обладнанням виробничого відділу аптеки; підвищення загальнокультурного рівня сучасного молодого спеціаліста, виховання гордості та відчуття необхідності фармацевтичної спеціальності.
Описание: Після вивчення теоретичного матеріалу, студенту надається можливість виконати за кожною темою контрольні індивідуальні завдання, які включають заповнені фрагменти лабораторного журналу, відповіді на тестові запитання, відповіді на контрольні питання та участь у форумі. Кожний елемент контрольних заходів оцінюється у відповідну кількість балів за розробленою шкалою критеріїв. Логіка викладеного матеріалу представляє послідовне засвоєння представлених тем, що призводить до доступної та ефективної підготовки та написанню модульного контролю на аудиторних заняттях. Таким чином, необхідно, що впровадження дистанційної форми навчання не тільки у вигляді самостійної форми навчання, а його інтеграція з традиційною очною частиною навчання дозволяє значно підвищити мотивацію студентів до навчання визначеного предмету, проявити до нього більший інтерес, а відповідно й підвищити якість отриманих знань, необхідних у професійній діяльності медичних і фармацевтичних працівників.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/17059
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри АТЛ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Тези наукового стажування Lublin Park (Польща) - Шпичак.pdf544,04 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.