Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/18523
Title: Сучасні західні концепції філософії освіти
Other Titles: Современные западные концепции философии образования
Modern Western Concepts of Philosophy of Education
Authors: Іванова, К. А.
Хіріна, Г. О.
Балабай, Я. В.
Иванова, К. А.
Хирина, А. А.
Балабай, Я. В.
Ivanova, К. А.
Khirina, G. O.
Balabay, Y. V.
Keywords: філософія освіти;натуралізм;емпіризм;раціоналізм;философия образования;натурализм;эмпиризм;рационализм;philosophy of education;empiricism;rationalism;naturalism
Issue Date: 2017
Bibliographic description (Ukraine): Іванова, К. А. Сучасні західні концепції філософії освіти / К. А. Іванова, Я. В. Балабай, Г. О. Хіріна // Грані. – 2017. – Т. 20, № 6 (146). – С. 64-68.
Abstract: Філософія освіти представлена широким колом концепцій та підходів. Основні можна умовно поділити на чотири групи у відповідності до «чистих» філософських систем: реалізму, ідеалізму, прагматизму, екзистенціалізму.
Философия образования представлена широким кругом концепций и подходов. Основные концепции можно условно разделить на четыре группы в соответствии с «чистыми» философскими системами: реализм, идеализм, прагматизм, экзистенциализм.
The philosophy of education is represented by a wide range of concepts and approaches. The basic concepts of the philosophy of education can be divided into 4 groups according to the «pure» philosophical systems: realism, idealism, pragmatism, existentialism.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/18523
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри філософії та соціології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.