Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/26102
Назва: | Формування комунікативної культури магістрів освітніх, педагогічних наук у процесі професійної підготовки |
Інші назви: | Formation of communicative culture of masters of educational, pedagogical sciences in the process of professional training |
Автори: | Шварп, Н. В. Науменко, Н. В. |
Теми: | комунікативна культура;педагогічне спілкування;комунікація;магістри освітніх, педагогічних наук;професійна підготовка;інтерактивні методи навчання |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Шварп, Н. В. Формування комунікативної культури магістрів освітніх, педагогічних наук у процесі професійної підготовки / Н. В. Шварп, Н. В. Науменко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2020. – Вип. 70, Т. 4. – С. 211-216. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто проблему формування комунікативної культури магістрів освітніх, педагогічних наук у процесі професійної підготовки. Зазначено, що актуальними постають гуманістичні умови навчання й викладання з опорою на особистісний потенціал тих, хто навчається. Гуманітарна орієнтація освіти на перше місце ставить якість взаємодії та спілкування викладача із здобувачами освіти, яка повною мірою сприятиме засвоєнню останніми фахових компетенцій. Проаналізовано наукові дослідження та публікації, в яких започатковано розв’язання зазначеної проблеми, та зазначено, що комунікативна культура включає в себе професійну та особистісну комунікацію, спілкування і взаємодію учасників освітнього процесу. Визначено сутність комунікативної культури викладача як інтегроване особистісне утворення, що поєднує здатність педагога говорити та слухати, об’єктивно сприймати та розуміти особистість здобувача освіти, орієнтуватися на його позитивні риси, сприймати емоційний стан суб’єктів освітнього процесу, досягати ефективної комунікативної взаємодії на засадах спільних цілей. Охарактеризовано особливості професійної підготовки магістрів освітніх, педагогічних наук, що полягають у формуванні мовленнєвих умінь, адекватного сприйняття здобувачів освіти, в умінні здійснювати організацію діяльності здобувачів освіти, спираючись на психолого-педагогічні закономірності ефективного педагогічного спілкування. Виявлено умови, що впливають на ефективність формування комунікативної культури магістрів освітніх, педагогічних наук, серед яких – виділення мети підготовки в різних її аспектах (мотиваційно-ціннісному, змістовному і практичному), що відображають характер впливу на мотиваційну, інтелектуальну та поведінкову сфери особистості здобувача освіти; проведення спецкурсів, тренінгів, спецсемінарів та інших форм ділового спілкування; використання в процесі навчання інноваційних педагогічних технологій, форм і методів навчання. Доведено ефективність упровадження тренінгів, рольових і ділових ігор, аналізу професійних ситуацій для підвищення рівня комунікативної культури магістрантів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/26102 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
41.pdf | 244,39 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.