Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/30069
Title: | Social and economic approaches to assessing the prospects for the development medicines market |
Other Titles: | Соціально-економічні підходи до оцінки перспектив розвитку ринку лікарських засобів |
Authors: | Khalil, Zakarya |
Keywords: | кафедра соціальної фармації;кваліфікаційна робота;faculty for foreign citizens’ education;pharmaceutical market;commodity policy;marketing research;фармацевтичний ринок;товарна політика;маркетингові дослідження |
Issue Date: | Jun-2022 |
Bibliographic description (Ukraine): | Khalil Zakarya. Social and economic approaches to assessing the prospects for the development medicines market : qualification work / supervisor A. Volkova. - Kharkiv, 2022. - 60 p. |
Abstract: | This qualification work presents the results of the literature on the assessment
of the current state of the pharmaceutical market and the definition of its prospects.
Tendencies of development of world pharmaceutical market and Ukrainian market
are analyzed, factors of influence on formation of medicine market in Ukraine and
perspective segments of development of national pharmaceutical production are
determined. У кваліфікаційній роботі наведено результати узагальнення літературних джерел з питань оцінки поточного стану ринку лікарських засобів та визначення його перспектив. Проаналізовано тенденції розвитку світового фармацевтичного ринку та ринку України, визначено фактори впливу на формування ринку ліків в Україні та перспективні сегменти для розвитку національного фармацевтичного виробництва. |
URI: | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/30069 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри соціальної фармації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кхаліл Закарія Zakarya KHALIL.pdf Restricted Access | 1,53 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.