Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/30220
Назва: The assessment of awareness about the rational use of medicines among Ukrainian pharmacy students
Інші назви: Оцінка обізнаності українських студентів-фармацевтів з проблемою раціонального використання ліків
Автори: Zhadko, S. V.
Pestun, I. V.
Mnushko, Z. M.
Babicheva, G. S.
Rohulia, O. Yu.
Жадько, С. В.
Пестун, І. В.
Мнушко, З. М.
Бабічева, Г. С.
Рогуля, О. Ю.
Теми: pharmaceutical education;pharmacy;student awareness;rational use of medicines;irrational use of medicines;фармацевтична освіта;обізнаність студентів;раціональне використання ліків;нераціональне використання ліків;аптека
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: The assessment of awareness about the rational use of medicines among Ukrainian pharmacy students / S. V. Zhadko, I. V. Pestun, Z. M. Mnushko, G. S. Babicheva, O. Yu. Rohulia // Вісник фармації. - 2023. - № 1. - С. 82-92. doi : 10.24959/nphj.23.100
Короткий огляд (реферат): Aim. To study the awareness of graduate pharmacy students with the concept of the “rational use of medicines” and related issues. Materials and methods. A questionnaire survey of 172 graduate students was conducted at the National University of Pharmacy. Results and discussion. Most students believe that they are clearly familiar with the concept of the “rational use of medicines”; 97.1 % of them know it from the disciplines they studied at the University. It has been found that students have both correct and erroneous ideas about the mandatory principles of the rational use of medicines; they are most aware of its clinical aspects. Not all signs of the irrational use of medicines are obvious for future pharmacists. Students possess certain skills that can be useful in promoting the rational use of medicines. However, not all acquired skills are in demand in the professional activities of pharmacists in Ukraine. 75.6 % of respondents think their knowledge gained at the University is sufficient to promote the rational use of medicines. Only 48.3 % of respondents believe that Ukrainian pharmacists are sufficiently involved in promoting the rational use of medicines. Conclusions. The study has revealed the lack of awareness of some pharmaceutical students about the concept and problem of the rational use of medicines, as well as the gap between the acquired skills and their demand in professional activities. Less than half of students rate the role of pharmacists in promoting the rational use of medicines at a sufficient level. Further research will be aimed at developing measures to improve the awareness of pharmacy students with the basic concepts of the rational use of medicines, as well as expanding the participation of Ukrainian pharmacists in promoting the rational use of medicines.
Мета роботи – вивчити поінформованість студентів-фармацевтів випускного курсу про концепцію «раціональне використання ліків» та пов’язані з нею питання. Матеріали та методи. У Національному фармацевтичному університеті проведено анкетне опитування 172 студентів випускного курсу. Результати та їх обговорення. Більшість студентів вважає, що вони добре обізнані з поняттям «раціональне використання ліків»; 97,1 % з них знають це поняття з дисциплін, які вивчали в університеті. Виявлено, що у студентів сформовані як правильні, так і помилкові уявлення про обов’язкові принципи раціонального використання ліків; вони найбільше обізнані з його клінічними аспектами. Не всі ознаки нераціонального використання ліків є очевидні для майбутніх фахівців. Студенти мають певні навички, які можуть бути корисні у сприянні раціональному використанню ліків. Проте не всі набуті навички затребувані в професійній діяльності фармацевтів в Україні. 75,6 % респондентів вважають, що отриманих в університеті знань достатньо для сприяння раціональному використанню ліків. Лише 48,3 % респондентів вважають, що українські фармацевти достатньо залучені до сприяння раціональному використанню ліків. Висновки. Виявлено недостатню обізнаність частини студентів-фармацевтів з концепцією та проблемами раціонального використання ліків, а також розрив між отриманими навичками та їх затребуваністю в професійній діяльності. Менше половини студентів оцінює роль фармацевтів у сприянні раціональному використанню ліків на достатньому рівні. Подальші дослідження будуть спрямовані на розроблення заходів з покращення обізнаності студентів-фармацевтів з основними поняттями раціонального використання ліків, а також розширення участі українських фармацевтів у сприянні раціональному використанню ліків.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/30220
Розташовується у зібраннях:Вісник фармації. Архів статей 2010-2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
82-92.pdf600,84 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.