Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/31999
Назва: Маркетингові дослідження вітчизняного фармацевтичного ринку лікарських засобів для лікування в ревматології
Автори: Малініна, Н. Г.
Бондарєва, І. В.
Бабічева, Г. С.
Чегринець, А. А.
Теми: assortment analysis;rheumatology;marketing research;non-steroidal anti-inflammatory drugs;pharmaceutical market
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Маркетингові дослідження вітчизняного фармацевтичного ринку лікарських засобів для лікування в ревматології / Н. Г. Малініна [та ін.] // Актуальні проблеми якості, менеджменту і економіки у фармації і охороні здоров’я : матеріали ІІ міжнарод. наук.-практ. internet-конф. з міжнар. участю, м. Харків, 19 січ. 2024 р. – Харків : НФаУ, 2024. – С. 103-112.
Короткий огляд (реферат): Aim. To conduct a market research of the Ukrainian pharmaceutical market of medicinal products (MP) used for treatment in rheumatology, which affect the musculoskeletal system, in particular, MPs used topically for joint and muscle pain. Materials and methods. The study was based on the data from the State Register of Medicines of Ukraine and the online directory of Medicines Compendium. To achieve this goal, we used the methods of logical and substantive problem formulation, desk-based marketing research, comparative analysis, and content analysis of publications in scientific and practice-oriented medical and pharmaceutical journals. Results of the study. The paper presents the results of a marketing analysis of the Ukrainian pharmaceutical market of medicines for treatment in rheumatology. It has been determined that according to the ATC classification system, medicinal products used topically for joint and muscle pain (ATC code M02) are included in the group of medicinal products used topically for joint and muscle pain and are divided into 4 groups and 16 subgroups. The largest share is occupied by group M02A A Non-steroidal anti-inflammatory drugs for topical use (50.5%), which includes 12 subgroups (the number of trade names, including all forms of release, is 67 drugs). Today, 132 trade names are registered in Ukraine for topical use in the treatment of joint and muscle pain. The market segmentation of these groups of medicinal products was carried out by country of manufacture, dosage form and conditions of release from pharmacies. Conclusions. Market research on the market of medicinal products used for treatment in rheumatology can be considered the basis for the search and development of new domestically produced medicinal products for topical use in the treatment of joint and muscle pain.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/31999
Розташовується у зібраннях:Тези доповідей співробітників НФаУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
103-112.pdf834,21 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.