Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/3205
Title: Обучение иностранных студентов научному дискурсу
Other Titles: Навчання іноземних студентів науковому дискурсу
Training of foreign students the scietific discourse
Authors: Субота, Л. А.
Субота, Л. А.
Subota, L. A.
Keywords: научный дискурс;коммуникация;речевая деятельность;науковий дискурс;комунікація;мовленнєва діяльність;scientific discourse;communication;speech activity
Issue Date: 2011
Publisher: ХНПУ имени Г. С. Сковороды
Bibliographic description (Ukraine): Субота, Л. А. Обучение иностранных студентов научному дискурсу / Л. А. Субота // Русская филология. Вестник Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. - Х., 2011. - №1-2 (44). - С.116-119.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы коммуникативной направленности научного текста и речевая коммуникация иностранных студентов. Даётся характеристика понимания текста как целостной, коммуникативно-законченной единицы сообщения, и научного текста как структурно-смыслового целого.
У статті розглядаються питання комунікативної спрямованості наукового тексту, мовленнєвої комунікації іноземних студентів та навчання іноземних студентів науковому дискурсу. Дається характеристика розуміння тексту як цілісної, комунікативно- закінченої одиниці повідомлення, і наукового тексту як структурно-змістового цілого.
The article is devoted with the communicative focus of scientific text and speech communication for international students. The following is considered in the article^ the characteristic understanding of the text as an integrated, communicative and complete message of unity, and scientific texts as structural and semantic whole.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/3205
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Обуч. иностр. студ. науч. диск1.pdf15,96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.