Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/5457
Title: О научной терминологии на занятиях по русскому как иностранному
Other Titles: Про наукову термінологію на заняттях з російської як іноземної
Scientific terminology on russian as a foreign lessons
Authors: Крысенко, Т. В.
Суханова, Т. Е.
Крисенко, Т. В.
Суханова, Т. Є.
Krysenko, T. V.
Sukhanova, T. Ye.
Keywords: функционально связанный текст;термин;терминологическая система;подъязык науки;научный стиль речи;термін;функціонально пов'язаний текст;термінологічна система;науковий стиль мови;под'язик науки;the functionally linked text;the term;sub language of a science;terminological system;scientific style of speech
Issue Date: Feb-2014
Publisher: Урал. гос. пед. ин-т
Bibliographic description (Ukraine): Крысенко, Т. В. О научной терминологии на занятиях по русскому как иностранному / Т.В. Крысенко, Т.Е. Суханова // Актуальные проблемы германистики, романистики и русистики : материалы ежегодной международной конференции. Екатеринбург, 7 февраля 2014 г. / Урал. гос. пед. ин-т. – Екатеринбург, 2014. – Ч.II. - С.71-77.
Abstract: В статье рассматриваются проблемы обучения иностранных студентов научному стилю речи. Уделяется внимание методам презентации терминологической лексики медико-фармацевтического профиля.
У статтф розглянуто проблеми навчання фноземних студентфв науковому стилю мови. Приділено увагу методам презентації термінологічної лексики медично-фармацевтичного профілю.
The problems of teaching foreign students scientific style of speech are examined in the article. The presentation methods of ter-minological vocabulary of medical and phar-maceutical profile are paid attention to in this article.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/5457
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Крысенко Суханова.doc139 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.