Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/6424
Title: Особенности формирования профессиональной компетентности будущих преподавателей высшей школы
Other Titles: The development of professional competence of future teachers of higher education
Authors: Сабатовська, І. С.
Сабатовская, И. С.
Sabatovska, I. S.
Keywords: компетентность;профессиональная компетентность;компетентностный подход;преподаватель высшей школы;организационно-педагогические условия;педагогические технологии;competence;professional competence;competence-based approach;high school teacher;organizational and pedagogical conditions;educational technology
Issue Date: 2014
Bibliographic description (Ukraine): Сабатовская, И. С. Особенности формирования профессиональной компетентности будущих преподавателей высшей школы // Научный результат. – 2014. – № 2. – С. 35-41.
Abstract: На основе теоретико-методологического анализа автор выделяет особенности формирования профессиональной компетентности будущих преподавателей. В статье приведены результаты исследования по изучению значимости педагогических технологий как основы подготовки специалистов с целью формирования их компетентностей. Подчеркивается необходимость рассмотрения именно организационно-педагогических условий формирования компетентности будущих преподавателей высшей школы.
Оn the basis of theoretical and methodological analysis, the author discusses the aspects of developing professional competence of future teachers. The article covers the results of research into the significance of educational technologies as a basis of training specialists to develop their competences. The author emphasizes the necessity to study the organizational and educational conditions of developing the competence of future teachers of higher education.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/6424
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
merged (3).pdf1,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.