Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/15849
Название: Маркетингові дослідження вітчизняного ринку лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри
Авторы: Тихонов, О. І.
Тихонов, А. И.
Tikhonov, O. I.
Бондаренко, Л. О.
Бондаренко, Л. А.
Bondarenko, L. A.
Шпичак, О. С.
Shpychak, O. S.
Ключевые слова: лікарські засоби для місцевого лікування сухості шкіри;фармацевтичний ринок;аналіз ринку;частка ринку;цінові категорії;medicines for the local treatment of dry skin;pharmaceutical market;market analysis;market share;price categories;лекарственные средства для местного лечения сухости кожи;фармацевтический рынок;анализ рынка;доля рынка;ценовые категории
Дата публикации: 2017
Библиографическое описание: Тихонов, О. І. Маркетингові дослідження вітчизняного ринку лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри / О. І. Тихонов, Л. О. Бондаренко, О. С. Шпичак // Соціальна фармація в охороні здоров’я. – 2017. – Т. 3, № 4. – С. 65-75. doi : 10.24959/sphhcj.17.99
Краткий осмотр (реферат): Мета: аналіз асортименту лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри, присутніх на вітчизняному фармацевтичному ринку, попиту на них, пропозиції, рівня конкуренції та цінових характеристик. Матеріали та методи. Аналіз проводився на основі даних Державного реєстру лікарських засо - бів України, електронних баз даних, інформаційно-пошукової програми «Моріон» та прайс-листів щотижневика «Аптека» станом на 05 травня 2017 р. У роботі були використані логічний, системно- аналітичний, структурно-функціональний та порівняльний методи аналізу. Результати дослідження. Установлено, що 58 % із зареєстрованих препаратів для місцевого ліку - вання сухості шкіри (група D01A за АТС-класифікацією) виробляються у формі мазі, 21 % – у формі розчину або рідини, а незначна частка препаратів – у формі емульсії, крему та пасти. Крім того, пе - реважна більшість препаратів групи D01A, що становить 79 % – це препарати вітчизняного ви - робництва, 21% – зарубіжні препарати, вироблені підприємствами Швейцарії, Німеччині, Ірландії та Польщі. Проведений аналіз також свідчить про те, що більшість препаратів у групі D01A пред - ставлено у вигляді монопрепаратів, а частка комбінованих лікарських засобів становить 18 % від загальної кількості торгових найменувань. Визначено кількість реалізованих упаковок у роздріб - них цінах препаратів групи D01A за минулий рік й установлено середнє значення ціни упаковки препарату в групі в цілому на рівні 18,57 грн та середнє значення ціни імпортних препаратів, яке перевищує ціну вітчизняних від 4,5 разів у групі D01AЕ до 16 разів у групі D01AВ. За результатами аналізу продажів за окремими торговими марками встановлено, що лідером ринку є препарат «Су - докрем» (Ірландія), який займає 52 % сегмента ринку в грошовому вираженні, друге місце посідає препарат «Ексипіал М Гідролосьйон» (Швейцарія), третє – «Гліцерин» (Україна). Висновки. Результати проведених маркетингових досліджень дають можливість зробити ви - сновки про структуру ринку лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри, в асортименті якого значно переважають вітчизняні монокомпонентні препарати. Аналіз попиту демонструє при - хильність споживачів до комбінованих препаратів, більшість з яких вироблені за кордоном і мають високі ціни. Тобто доцільно поповнення ринку вітчизняними комбінованими лікарськими препа - ратами, доступними за ціною. Встановлено, що ринок лікарських засобів для місцевого лікування сухості шкіри є помірно концентрованим, тому вихід на цей сегмент ринку є цілком можливим, однак потребує маркетингових зусиль.
Aim. To analyze the range of medicines for the local treatment of dry skin at the domestic pharmaceu - tical market, as well as their demand, supply, the level of competition and price characteristics. Materials and methods. The analysis was carried out based on the data of the State Register of Me - dicinal Products of Ukraine, electronic databases, information retrieval programme “Morion” and price lists of the weekly journal “Apteka” as of May 5, 2017. The logical, system-analytical, structure-functional and comparative methods of analysis were used in the work. Results. It has been found that 58 % of the registered medicines for the local treatment of dry skin (group D01A according to the ATC-classification) are manufactured in the form of ointments, 21 % – in the form of a solution or liquid, and a small proportion of drugs presented in the form of emulsions, cream and paste. In addition, the vast majority of drugs in group D01A (79 %) are medicines of domestic production, while 21% of drugs are foreign products manufactured by the companies of Switzerland, Germany, Ireland and Poland. The analysis conducted also indicates that most drugs in group D01A are presented in the form of monopreparations, and the share of the combined drugs is 18 % of the total number of trade names. The number of packs of drugs sold in group D01A in the retail prices for the previous year has been determined. It has been found that the average price value for a pack of the drug in the group as a whole is at the level of 18,57 UAH and the average price value of imported drugs exceeds the price of domestic drugs from 4.5 times in group D01AЕ to 16 times in group D01AВ. According to the analysis of sales by separate trademarks it has been found that the market leader is the drug “Sudocrem” (Ireland), which takes 52 % of the market share in monetary terms, “Excipial U Hy - drolotion” (Switzerland) has the second place, “Glycerol” (Ukraine) is in the third place. Conclusions. The results of the marketing research conducted give the opportunity to make conclu - sions concerning the market structure of medicines for the local treatment of dry skin, domestic mono - component drugs significantly dominate in its range. At the same time, the demand analysis shows the consumer loyalty to the combined drugs, most of them are manufactured abroad and have high prices. Thus, it is appropriate to replenish the market with affordable domestic combined medicinal products. It has been found that the market of medicines for the local treatment of dry skin is moderately concentrated, there - fore, the entrance to this market segment is entirely possible, but it requires marketing efforts.
Цель: анализ ассор тимента лекарственных средств для местного лечения сухости кожи, пред - ставленных на отечественном фармацевтическом рынке, спроса на них, предложения, уровня кон - куренции и ценовых характеристик. Материалы и методы. Анализ проводился на основании данных Государственного реестра ле - карственных средств Украины, электронных баз данных, информационно-поисковой программы «Морион» и прайс-листов еженедельника «Аптека» по состоянию на 5 мая 2017 года. В работе были использованы логический, системно-аналитический, структурно-функциональный и сравнитель - ный методы анализа. Результаты исследования. Установлено, что 58 % из зарегистрированных препаратов для местного лечения сухости кожи (группа D01A по АТС-классификации) производятся в форме мази, 21 % – в форме раствора или жидкости, а незначительная доля препаратов – в форме эмульсии, крема и пасты. Кроме того, преобладающее большинство препаратов группы D01A, что составляет 79 % – это препараты отечественного производства, 21 % – зарубежные препараты, которые произ - водятся предприятиями Швейцарии, Германии, Ирландии и Польши. Проведенный анализ также свидетельствует о том, что большинство препаратов в группе D01A представлены в виде монопре - паратов, а доля комбинированных лекарственных средств составляет 18 % от общего количества торговых наименований. Определено количество реализованных упаковок в розничных ценах пре - паратов группы D01A за прошлый год и установлено средне е значение цены упаковки препарата в группе в целом на уровне 18,57 грн и среднее значение цены импортных препаратов, превыша - ющее цену отечественных от 4,5 раз в группе D01A до 16 раз в группе D01AВ. По результатам ана - лиза продаж по отдельным торговым маркам установлено, что лидером рынка является препарат «Судокрем» (Ирландия), который занимает 52 % сегмента рынка в денежном выражении, второе место занимает препарат «Эксипиал М Гидролосьон» (Швейцария), третье – «Глицерин» (Украина). Выводы. Результаты маркетинговых исследований позволяют сделать выводы о структуре рынка лекарственных средств для местного лечения сухости кожи, в ассортименте которого значи - тельно превосходят отечественные монокомпонентные препараты. Анализ спроса демонстрирует приверженность потребителей к комбинированным препаратам, большинство из которых произ - водятся за рубежом и имеют высокие цены. Таким образом, целесообразным является наполнение рынка отечественными комбинированными лекарственными препаратами, доступными по цене. Установлено, что рынок лекарственных средств для местного лечения сухости кожи умеренно кон - центрирован, поэтому выход на данный сегмент рынка является вполне возможным, однако тре - бует маркетинговых усилий.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/15849
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри АТЛ
Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
65-75.pdf511,25 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.