Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/23418
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПосилкіна, О. В.-
dc.contributor.authorКотлярова, В. Г.-
dc.contributor.authorЧечотка, О. В.-
dc.contributor.authorPosylkina, O. V.-
dc.contributor.authorKotlyarova, V. G.-
dc.contributor.authorChechotka, O. V.-
dc.contributor.authorПосылкина, О. В.-
dc.contributor.authorКотлярова, В. Г.-
dc.contributor.authorЧечотка, Е. В.-
dc.date.accessioned2020-06-28T12:05:05Z-
dc.date.available2020-06-28T12:05:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationПосилкіна, О. В. Науково-практичні підходи до організації й оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам із дерматокосметичними захворюваннями в аптечних закладах / О. В. Посилкіна, В. Г. Котлярова, О. В. Чечотка // Соціальна фармація в охороні здоров’я. – 2020. – Т. 6, № 1. – С. 50–59. doi : 10.24959/sphhcj.20.176uk_UA
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.24959/sphhcj.20.176-
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/23418-
dc.description.abstractАптечним закладам в умовах упровадження вимог належної аптечної практики (GРР) необхідно постійно здійснювати моніторинг якості надання фармацевтичної допомоги споживачам (пацієнтам) для забезпечення гарантії сприяння їх здоров’ю та якості життя. Мета: розробка методики оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями для подальшого її упровадження в діяльність аптечних закладів і проведення моніторингу стану надання фармацевтичної допомоги та своєчасного діагностування необхідності розробки й упровадження відповідних заходів, спрямованих на її удосконалення. Матеріали та методи: контент-аналіз, методи статистичного аналізу, спостереження, експертного оцінювання, анкетування. Результати. У роботі визначена сутність категорії «фармацевтична допомога споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями», розглянуті її складові. Визначений перелік маркетингово-інформаційних, консультаційних та логістичних послуг, доцільних для надання споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями в аптечних закладах різного типу. Запропонований алгоритм оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями і побудована відповідна шкала для оцінювання. Висновки. У процесі проведення спостережень у 163 аптечних закладах Харкова, Києва, Запоріжжя, Дніпра установлено, що споживачі з дерматокосметичними проблемами звертаються до аптечних закладів не тільки для придбання необхідного засобу, але й для отримання консультації щодо існуючої дерматологічної проблеми, шляхів її вирішення та вибору необхідного засобу, за допомогою якого можна вирішити існуючу проблему. Тому, зважаючи на те, що тільки 40 % споживачів (пацієнтів) із дерматокосметичними проблемами звертаються до лікарів (лікарів-косметологів), а інші 60 % намагаються отримати консультацію в аптеці, в тих аптечних закладах, в асортименті яких присутні лікарські косметичні засоби (лікарські засоби), призначені для лікування дерматокосметичних захворювань, актуалізується проблема організації надання належної фармацевтичної допомоги цьому контингенту споживачів (пацієнтів). Запропоновані в статті науково-практичні підходи дозволять аптечним закладам оцінювати ступінь відповідності фактичного рівня надання фармацевтичної допомоги споживачам із дерматокосметичними захворюваннями бажаному (належному) і своєчасно виявляти резерви її покращання.uk_UA
dc.description.abstractPharmacies in the context of the implementation of Good Pharmacy Practice (GPP) requirements need to constantly monitor the quality of pharmaceutical care to consumers (patients) in order to guarantee their health and quality of life. Aim. To develop the methodology for evaluating the quality of pharmaceutical care to consumers (patients) with dermatocosmetology diseases for its further implementation in the activities of pharmacies and monitoring the status of pharmaceutical care and timely diagnosis of the need to develop and implement appropriate measures aimed at its improvement. Materials and methods. The content analysis, statistical analysis methods, observation methods, expert evaluation method, questionnaire method were used. Results. The article defines the essence of the category “pharmaceutical care to consumers (patients) with dermatocosmetology diseases”, its components are considered. The list of marketing and information, consulting and logistical services, which are suitable for providing consumers (patients) with dermatocosmetology diseases in pharmacies of various types, has been determined. The algorithm for assessing the quality of pharmaceutical care to consumers (patients) with dermatocosmetology diseases has been proposed, and an appropriate rating scale is constructed. Conclusions. Observations at 163 pharmacies in Kharkiv, Kyiv, Zaporizhzhia, Dnipro have found that consumers with dermatological cosmetic problems turn to pharmacies not only to purchase the necessary medication, but also to receive a consultation on the existing dermatological problem, the ways to solve it and a product by which to solve this problem. Therefore, considering that only 40 % of consumers (patients) with dermatocosmetology problems go to doctors (cosmetologists), and the other 60 % try to get advice in a pharmacy, in those pharmacies with an assortment of medicinal cosmetics (medicines) intended for the treatment of dermatocosmetology diseases the problem of organizing the provision of good pharmaceutical care to this contingent of consumers (patients) is actualized. The scientific-practical approaches proposed in the article will allow pharmacies to assess the degree of conformity of the actual level of providing pharmaceutical care to consumers with dermatocosmetology diseases to the desirable (good) one and timely identify the reserves of its improvementuk_UA
dc.description.abstractАптечным заведениям в условиях внедрения надлежащей аптечной практики необходимо постоянно осуществлять мониторинг качества предоставления услуг потребителям (пациентам) для обеспечения гарантии содействия здоровью и качеству их жизни. Цель: разработка методики оценки качества оказания фармацевтической помощи потребителям (пациентам) с дерматокосметическими заболеваниями для дальнейшего ее внедрения в деятельность аптечных учреждений и проведения мониторинга уровня оказания фармацевтической помощи и своевременного диагностирования необходимости разработки и внедрения соответствующих мероприятий, направленных на ее совершенствование. Материалы и методы: контент-анализ, методы статистического анализа, наблюдения, экспертной оценки, анкетирования. Результаты. В работе определена сущность категории «фармацевтическая помощь потребителям (пациентам) с дерматокосметическими заболеваниями», рассмотрены ее составляющие. Определен перечень маркетингово-информационных, консультационных и логистических услуг, целесообразных для предоставления потребителям (пациентам) с дерматокосметическими заболеваниями в аптечных учреждениях различного типа. Предложенный алгоритм оценки качества оказания фармацевтической помощи потребителям (пациентам) с дерматокосметическими заболеваниями и построена соответствующая шкала оценки. Выводы. В процессе проведения наблюдений в 163 аптечных учреждениях Харькова, Киева, Запорожья, Днепра установлено, что потребители с дерматокосметическими проблемами обращаются в аптеки не только для приобретения необходимого средства, но и для получения консультации по существующей дерматокосметической проблеме, подходов к ее решению и выбору необходимого средства, с помощью которого можно решить существующую проблему. Поэтому, несмотря на то, что только 40 % потребителей (пациентов) с дерматокосметическими проблемами обращаются к врачам (врачам-косметологам), а остальные 60 % пытаются получить консультацию в аптеке, в тех аптечных учреждениях, в ассортименте которых присутствуют лекарственные косметические средства, необходимо организовывать оказание надлежащей фармацевтической помощи этой группе потребителей. Предложенные научно-практические подходы позволят оценивать аптечным учреждениям степень соответствия фактического уровня оказания фармацевтической помощи потребителям с дерматокосметическими заболеваниями желаемому (должному) и выявить резервы ее улучшения.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectмаркетингово-інформаційні, консультаційні та логістичні послугиuk_UA
dc.subjectфармацевтична допомогаuk_UA
dc.subjectякість надання фармацевтичної допомогиuk_UA
dc.subjectспоживачі (пацієнти) з дерматокосметичними захворюваннямиuk_UA
dc.subjectаптечні закладиuk_UA
dc.subjectmarketing and information, consulting and logistic servicesuk_UA
dc.subjectpharmaceutical careuk_UA
dc.subjectquality of pharmaceutical careuk_UA
dc.subjectconsumers (patients) with dermatocosmetology diseasesuk_UA
dc.subjectpharmaciesuk_UA
dc.subjectмаркетингово-информационные, консультационные и логистические услугиuk_UA
dc.subjectфармацевтическая помощьuk_UA
dc.subjectкачество предоставления фармацевтической помощиuk_UA
dc.subjectпотребители (пациенты) с дерматокосметическими заболеваниямиuk_UA
dc.subjectаптечные учрежденияuk_UA
dc.titleНауково-практичні підходи до організації й оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам із дерматокосметичними захворюваннями в аптечних закладахuk_UA
dc.title.alternativeScientific and practical approaches to organization and quality assessment of pharmaceutical care to consumers with dermatocosmetology problems in pharmaciesuk_UA
dc.title.alternativeНаучно-практические подходы к организации и оценке качества предоставления фармацевтической помощи потребителям с дерматокосметическими заболеваниями в аптечных учрежденияхuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
50-59.pdf569,17 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.