Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/27075
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСлободянюк, М. М.-
dc.contributor.authorСамборський, О. С.-
dc.contributor.authorРогуля, О. Ю.-
dc.contributor.authorБайгуш, Ю. В.-
dc.contributor.authorSlobodyanyuk, М. М.-
dc.contributor.authorSamborsky, O. S.-
dc.contributor.authorRohulia, O. Yu.-
dc.contributor.authorBaygush, Yu. V.-
dc.contributor.authorСлободянюк, Н. Н.-
dc.contributor.authorСамборський, О. С.-
dc.contributor.authorРогуля, О. Ю.-
dc.contributor.authorБайгуш, Ю. В.-
dc.date.accessioned2022-01-20T10:41:35Z-
dc.date.available2022-01-20T10:41:35Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationОбґрунтування методологічного підходу до комплексного застосування економічних та маркетингових складових для формування доданої вартості лікарського засобу рабепразол / М. М. Слободянюк [та ін.] // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2021. - Т. 7, № 2. - С. 34-46. doi : 10.24959/sphhcj.21.218uk_UA
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.24959/sphhcj.21.218-
dc.identifier.urihttp://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/27075-
dc.description.abstractМета: обґрунтування методологічного підходу й опрацювання методики визначення економічних і маркетингових складових собівартості, ціни й доданої вартості лікарського засобу (ЛЗ) на прикладі таблеток рабепразолу. Матеріали та методи: наукові публікації, звіти Державного комітету статистики України та Центру медичної статистики МОЗ України, звіти та калькуляції собівартості продукції фармацевтичних виробників, власні дослідження; використано методи системного й порівняльного аналізів, контент-аналіз, економічний та маркетинговий аналізи. Результати досліджень. Проведено узагальнення етапів робіт і сформовано алгоритм визначення базових показників для формування виробничої програми фармацевтичного підприємства. Розроблено розгорнуту схему калькулювання собівартості продукції на основі економічного підходу, опрацьовано приклади формування роздрібної й оптової цін та встановлення оптово-відпускної ціни ЛЗ на основі маркетингового підходу. Опрацьовано методику визначення основних економічних показників за ринково-економічним підходом, розрахунку податку на додану вартість, прибутку і рентабельності на прикладі таблеток рабепразолу. Оцінено розподіл доданої вартості серед субʼєктів просування ЛЗ та структуру доданої вартості у виробника. Сформовано графічну схему методологічного підходу ринкового визначення доданої вартості ЛЗ рабепразол. Висновки. Обгрунтовано доцільність та необхідність використання економічного і маркетингового підходів для управління витратами, калькулювання собівартості і формування ціни таблеток рабепразолу та запропоновано методологічний підхід щодо ринкового визначення їх доданої вартості. Для оцінювання загального ринково-економічного підходу визначення собівартості і ціни ЛЗ розроблено їх графічну схему (прогресивно-ретроградна калькуляція). На прикладі ЛЗ рабепразолу 0,01 г опрацьовано методику визначення собівартості, ціни, прибутку та доданої вартості препарату у виробника, оптовика й аптеці. Охарактеризовано структуру доданої вартості у виробника ЛЗ і графічну схему методологічного підходу ринкового визначення доданої вартості таблеток рабепразолуuk_UA
dc.description.abstractAim. To substantiate the methodological approach and work out the method for determining economic and marketing components of the cost price, the price and the added value of the drug on the example of Rabeprazole. Materials and methods. Scientific publications, reports of the State Statistics Committee of Ukraine and Centre for Medical Statistics of the MHU, reports and calculations of the cost price of pharmaceuticalmanufacturers, our own research, as well as methods of systematic, comparative, content-analysis, economic and marketing analysis were used as materials. Results. The stages of work have been summarized, and the algorithm for determining the basic indicators required for manufacturing of drugs has been formed. An extended scheme of calculation of the cost price of products based on the economic approach has been developed; the formation of retail and wholesale price and determination of the wholesale sale value of the drug on the basis of the marketing approach have been studied. The method for determining the basic economic indicators according to the market economic approach, calculation of the added value tax, income and profitability has been worked out on the example of rabeprazole. The distribution of the added value among the subjects of drug promotion and the structure of the added value of the manufacturer have been estimated. Conclusions. The expediency and the necessity of using economic and marketing approaches of the cost management has been substantiated. The cost price and the formation of price for a drug has been calculated, and themethodological approach has been suggested. To assess the total market economic approach as to the determination of the cost price and the price of drug, a graphic scheme of economic and marketing approaches for determining the cost price and the price of drug (progressive retrograde calculation) has been developed. On the example of rabeprazole tablets (0.01 g) the method for determining the cost price, the price, the income and the added value of a drug manufacturer, wholesaler and pharmacy has been studied. The structure of the added value of the drug manufacturer has been characterizeduk_UA
dc.description.abstractЦель: обоснование методологического подхода и отработка методики определения экономических и маркетинговых составляющих себестоимости, цены и добавленной стоимости лекарственного средства на примере таблеток рабепразола. Материалы и методы: научные публикации, калькуляции себестоимости продукции фармацевтических производителей, официальные отчеты фармацевтических производителей, отчеты Государственного комитета статистики Украины и Центра медицинской статистики МЗ Украины, собственные исследования; использованы методы системного и сравнительного анализов, контент-анализ, экономический и маркетинговый анализ. Результаты исследований. Проведено обобщение этапов работ и сформирован алгоритм определения базовых показателей при производстве лекарственных средств. Выделены составляющие процесса. Разработана развернутая схема калькулирования себестоимости продукции на основе экономического подхода, формирование розничной и оптовой цен и определения оптово-отпускной цены ЛС на основе маркетингового подхода. Отработана методика определения основных экономических показателей согласно рыночно-экономическому подходу, расчет налога на додавленную стоимость, прибыли и рентабельности на примере таблеток рабепразола. Дана оценка распределению добавленной стоимости среди субьектов продвижения ЛС и структуре добавленной стоимости у производителя. Сформирована графическая схема методологического подхода определения добавленной стоимости ЛС рабепразол.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectфармацевтичний ринокuk_UA
dc.subjectлікарський засібuk_UA
dc.subjectструктура доданої вартостіuk_UA
dc.subjectдодана вартістьuk_UA
dc.subjectприбутокuk_UA
dc.subjectкалькулювання собівартостіuk_UA
dc.subjectмаркетинговий підхідuk_UA
dc.subjectекономічний підхідuk_UA
dc.subjectуправління витратамиuk_UA
dc.subjectвиробництво ліківuk_UA
dc.subjectpharmaceutical marketuk_UA
dc.subjectdruguk_UA
dc.subjectstructure of added valueuk_UA
dc.subjectadded valueuk_UA
dc.subjectincomeuk_UA
dc.subjectcalculation of cost priceuk_UA
dc.subjectmarketing approcahuk_UA
dc.subjecteconomic approachuk_UA
dc.subjectcost managementuk_UA
dc.subjectdrugs manufacturinguk_UA
dc.subjectфармацевтический рынокuk_UA
dc.subjectлекарственное средствоuk_UA
dc.subjectструктура добавленной стоимостиuk_UA
dc.subjectдобавлення стоимость, ценаuk_UA
dc.subjectприбыльuk_UA
dc.subjectкалькулирование себестоимостиuk_UA
dc.subjectмаркетинговый подходuk_UA
dc.subjectэкономический подходuk_UA
dc.subjectуправлением затратамиuk_UA
dc.subjectпроизводство лекарствuk_UA
dc.subjectцінаuk_UA
dc.subjectpriceuk_UA
dc.titleОбґрунтування методологічного підходу до комплексного застосування економічних та маркетингових складових для формування доданої вартості лікарського засобу рабепразолuk_UA
dc.title.alternativeSubstantiation of the methodological approach to the complex use of economic and marketing components when forming the added value of rabeprazoleuk_UA
dc.title.alternativeОбоснование методологического подхода к комплексному применению экономических и маркетинговых составляющих при формировании добавленной стоимости лекарственного средства рабепразолuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
34-46.pdf468,78 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.