Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/29034
Название: Дослідження фармацевтичної обізнаності населення як потреби сучасного суспільства в питаннях раціонального використання ліків
Другие названия: The study of pharmaceutical awareness of the population as the modern society need in the rational use of medicines
Авторы: Котвіцька, А. А.
Волкова, А. В.
Овакімян, О. С.
Корж, Ю. В.
Сурікова, І. О.
Севрюков, О. В.
Kotvitska, A. A.
Volkova, A. V.
Ovakimian, O. S.
Korzh, Iu. V.
Surikova, I. O.
Sevriukov, O. V.
Ключевые слова: фармацевтична інформація;соціальний проєкт;фармацевтична обізнаність населення;відповідальне самолікування;pharmaceutical information;social project;responsible self-medication;pharmaceutical awareness of the population
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Дослідження фармацевтичної обізнаності населення як потреби сучасного суспільства в питаннях раціонального використання ліків / А. А. Котвіцька, А. В. Волкова, О. С. Овакімян, Ю. В. Корж, І. О. Сурікова, О. В. Севрюков // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2022. - Т. 8, № 4. - C. 3-13. doi : 10.24959/sphhcj.22.268
Краткий осмотр (реферат): Мета – дослідити фармацевтичну обізнаність населення в питаннях раціонального використання ліків за допомогою інноваційних маркетингових інструментів. Матеріали та методи. Наведено результати електронного опитування відвідувачів аптек згідно з анкетними питаннями авторського соціального проєкту «Важливі факти про ліки», впровадженого аптечними закладами. Аналіз даних супроводжується використанням методів соціологічного опитування, описової статистики, графічного аналізу, прийомів групування та узагальнення. Результати дослідження. На основі узагальнення даних виявлено наявну кореляцію рівня залученості відвідувачів аптеки у проєкт із зацікавленістю щодо отримання важливих фактів про ліки. За кількістю наданих відвідувачами відповідей під час реалізації проєкту можна стверджувати, що найбільш привабливою стала інформація про вплив ЛЗ під час керування транспортним засобом, а вдвічі менше привабили факти про особливості застосування ліків для дітей. Визначено, що найбільш відомими для учасників проєкту стали загальні важливі факти про ЛЗ – пересічно 53 % респондентів мають достатній рівень обізнаності. Так, найбільший рівень обізнаності визначено щодо спричинення побічних ефектів у разі одночасного вживання ліків та алкоголю; підвищення кров’яного тиску в разі, якщо ліки містять кофеїн; суворого дотримання інструкції щодо вживання ліків. Достатня кількість учасників проєкту (44 % від загальної кількості відвідувачів аптек, які надали відповіді) зазначила, що їм відомі факти про особливості застосування ЛЗ для дітей до одного року. Найменшим виявився рівень фармацевтичної обізнаності відвідувачів аптек щодо важливих фактів про дію ЛЗ на організм людини під час керування транспортним засобом – 33 % серед усіх відвідувачів аптек, які надали відповіді. Так, відвідувачі аптек не обізнані про те, які антигістамінні ЛЗ не можна вживати водіям. Висновки. На підставі проведеного аналізу виявлено високий рівень самомотивації відвідувачів до розширення діапазону важливих знань про ЛЗ та дієвість інноваційних маркетингових інструментів щодо формування фармацевтичної обізнаності населення в питаннях раціонального використання ліків.
To study pharmaceutical awareness of the population in the rational use of medicines using innovative marketing tools. Materials and methods. The results of an electronic survey of visitors to pharmacies using questionnaires of the author’s social project “Important facts about medicines” implemented by pharmacies are presented. The data analysis was accompanied by the use of sociological survey methods, descriptive statistics, graphic analysis, grouping methods and generalization of data. Results. Based on the data generalization the existing correlation between the level of involving pharmacy visitors in the project with the interest in obtaining important facts about medicines was found. According to the number of responses provided by visitors during the project implementation, it can be argued that the most attractive was the information about the impact of medicines while driving, and half as attractive were the facts about the peculiarities of using medicines for children. It was determined that the most general important facts about medicines were well-known for the project participants; on average 53 % of respondents had a sufficient level of awareness. Thus, the highest level of awareness was determined regarding the side effects in case of simultaneous use of medicines and alcohol; increased blood pressure in case of medicines containing caffeine; strict compliance with the patient information leaflet for taking medicines. A sufficient number of project participants (44 % of the total number of pharmacy visitors who responded) indicated that they were aware of the facts about the peculiarities of using medicines for children under one year of age. The level of pharmaceutical awareness of pharmacy visitors concerning important facts about the effects of medicines on the human body while driving was the lowest; it was 33% among all pharmacy visitors who responded. For example, pharmacy visitors were not aware of what antihistamines should not be taken by drivers. Conclusions. Based on the analysis a high level of self-motivation of visitors to expand the range of important knowledge about medicines and the effectiveness of innovative marketing tools to create pharmaceutical awareness of the population in issues of the rational use of medicines has been revealed.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/29034
Располагается в коллекциях:Наукові публікації А. А. Котвіцької
Наукові публікації кафедри соціальної фармації
Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
03-13.pdf425,79 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.