Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/33019
Назва: | Дослідження сучасних професійних компетенцій для фармацевтичних посад, які визначають їх ефективну діяльність на основі аналізу думки фахівців фармації |
Інші назви: | The study of modern professional competences for pharmaceutical positions that determine the effective activities based on the analysis of opinions of pharmacy professionals |
Автори: | Зарічкова, М. В. Мішина, І. Ю. Zarichkova, M. V. Mishina, І. Yu. |
Теми: | аптечний заклад;soft skills;асистент фармацевта;безперервний професійний розвиток;завідувач аптеки;заходи БПР;післядипломна освіта;підвищення кваліфікації;професійні компетенції;hard skills;фармацевт;фахівці фармації;фармацевтична посада |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Зарічкова, М. В. Дослідження сучасних професійних компетенцій для фармацевтичних посад, які визначають їх ефективну діяльність на основі аналізу думки фахівців фармації / М. В. Зарічкова, І. Ю. Мішина // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2024. - Т. 10, № 2. - С. 63-80. doi : 10.24959/sphhcj.24.325 |
Короткий огляд (реферат): | Мета – дослідження сучасних професійних компетенцій (знання, уміння, навички – hard skills) та особистих навичок (soft skills), які визначають ефективну діяльність фахівців фармації (ФФ) на певних фармацевтичних посадах (завідувача аптеки, фармацевта, асистента фармацевта) та визна- чення найважливіших з них для аптечного ретейлу в умовах сьогодення. Матеріали та методи: використовували такі наукові методи, як аналіз літературних джерел, метод анкетного опитування, метод зіставлення, порівняння, та узагальнення; результати аналізу оброблялися за допомогою ліцензованих програмних продуктів Microsoft Office Excel, для оброблен- ня даних анкетування застосовувалися методи описової статистики та статистичного висновку: сервіс Epitools (Ausvet Ltd., Австралія), статистичний пакет STATISTICA 13 (TIBCO Software Inc., США). Результати дослідження. У межах нашого дослідження було проведено анкетування, у якому взяло участь 200 фахівців фармації (ФФ). Анкета містила питання відкритого типу, в яких треба було вказати 3-5 hard skills (професійні навички) або soft skills (особисті навички), які необхідні для ефективного виконання професійних обов’язків ФФ на відповідній посаді, а також виділити з цього переліку одну найважливішу. Водночас диференціювалися три посади: фармацевт, асистент фарма- цевта і завідувач аптеки. За результатами опитування виділено hard skills та soft skills, які, на думку більшості ФФ, є найнеобхіднішими для кожної посади. Висновки. За результатами проведеного дослідження було встановлено, що актуалізація про- фесійних компетенцій та особистих навичок в умовах сьогодення є важливим кроком для ефектив- ної роботи за посадою в аптечних закладах (АЗ). Установлено, що для посад фармацевта, асистента фармацевта і завідувача аптеки однаково важливими є такі soft skills, як комунікабельність, відпо- відальність, стресостійкість, чесність, інтелект, цілеспрямованість, працьовитість, любов до профе- сії, досвід, енергійність і надійність. Водночас для кожної з посад виділяються специфічні hard skills та soft skills: для фармацевтів і асистентів фармацевтів більш значущими є емпатія та уважність, тоді як для завідувачів аптек важливими є організаторські здібності, управлінські якості, бажання до професійного розвитку та знання законодавства. Відповідальність є ключовою для завідувачів ап- тек, професіоналізм і знання – для фармацевтів, а уважність – для асистентів фармацевтів. Різниця у сприйнятті важливості цих hard skills та soft skills також пов’язана з віком, кваліфікацією і типом АЗ, де працюють респонденти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/33019 |
Розташовується у зібраннях: | Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
63-80.pdf | 588,22 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.