Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/16582
Название: Маркетинговий підхід до визначення основних показників економічної ефективності гепатотропного лікарського засобу
Другие названия: The marketing approach to determining the main indicators of economic efficiency of a hepatotropic drug
Маркетинговый подход к определению основных показателей экономической эффективности гепатотропного лекарственного средства
Авторы: Малий, В. В.
Муса Істаніс Марвек Медхат
Malyi, V. V.
Moussa Istanis Marvek Medhat
Малый, В. В.
Муса Истанис Марвек Медхат
Ключевые слова: економічна ефективність проекту;доступність ліків;комплексні маркетингові дослідження;розробка нового лікарського засобу;гепатотропні препарати;розширення асортименту;cost-effectiveness of the project; comprehensive marketing research;availability of drugs;the range expansion;hepatotropic drugs;development of a new drug;экономическая эффективность проекта;доступность лекарств;расширение ассортимента;гепатотропные препараты;разработка нового лекарственного средства;комплексные маркетинговые исследования
Дата публикации: 2018
Библиографическое описание: Малий, В. В. Маркетинговий підхід до визначення основних показників економічної ефективності гепатотропного лікарського засобу / В. В. Малий, Муса Істаніс Марвек Медхат // Соціальна фармація в охороні здоров’я. – 2018. – Т. 4, № 3. – C. 59-68. doi : 10.24959/sphhcj.18.123
Краткий осмотр (реферат): Мета: обґрунтування доцільності розробки гепатотропного лікарського засобу на основі аргі- ніну з використанням прогностичного визначення основних показників економічної ефективності. Матеріали та методи: дані законодавчо-нормативної бази, інформаційно-пошукової системи «Моріон» за 2013-2017 рр., спеціальної літератури та власні дослідження; історичний, логічний, маркетингові та математико-статистичні методи досліджень; розраховувалися собівартість та рен- табельність виробництва лікарських засобів (ЛЗ) (R), суми грошових потоків у трьох основних варі- антах розвитку подій реалізації проекту, дисконтований термін повернення інвестицій (DPB), до- ходність інвестованого капіталу (ROI). Результати досліджень. Розробка нових ЛЗ потребує великих грошових коштів (від десятків або сотень млн до 1-3 млрд дол. США) на значний період часу (від 3-4 до 10-14 років). Доступність населення до ЛЗ підвищується в умовах його достатнього виробництва і прийнятної для спожива- ча ціни, що підкріплюється наявністю кількох виробників аналогічного препарату. Установлено, що ЛЗ на основі аргініну мають широкий спектр фармакологічної дії, за рахунок якого формується велика потенційна ємність товарного сегмента ринку препарату. Визначено основні показники економічної ефективності розробок ЛЗ на основі аргініну, маркетингові показники ринкових ха- рактеристик препарату, проаналізовано грошові потоки доходів та установлено терміни повернен- ня дисконтованих інвестиційних вкладів у проект за трьома варіантами розвитку ринкових подій. Результати розрахунків на основі маркетингового підходу до комплексного ринкового аналізу ха- рактеристик ЛЗ на основі аргініну підтвердили економічну ефективність та інвестиційну привабли- вість проекту. Висновки. Проведене авторами дослідження щодо визначення основних показників економіч- ної ефективності проекту показало доцільність розробки й уведення в асортимент лікарського за- собу на основі аргініну та інвестиційну привабливість проекту.
Aim. To substantiate the expediency of development of an arginine-based hepatotropic drug using prognostic determination of the main indicators of economic efficiency. Materials and methods. The legislative and regulatory base, data of the Morion information and retrieval system for 2013-2017, special literature and the results of the authors’ previous studies were used. The cost and rentability (R) of the drug manufacture, the amount of cash flows in three main variants of the project development, the discounted pay-back period (DPB) and the return on investment (ROI) were calculated. The historical, logical, marketing, and mathematical-statistical methods of research were used. Results. Development of new drugs requires large amounts of money (from tens or hundreds of millions to 1-3 billion USD) for a significant period of time (from 3-4 to 10-14 years). The availability of the population to a drug increases in conditions of its sufficient production and prices acceptable to consumers. This is ensured by the presence of several manufacturers of a similar drug at the market. Argininebased drugs have been found to have a wide range of pharmacological effects, forming a large potential volume of the market segment of the drug. The basic indicators of the economic efficiency of development of the arginine-based drug and marketing indicators of the market characteristics of the drug have been determined. Cash flows of income have been analyzed; and the terms of the return of discounted investments into the project in three variants of development of market events have been determined. The results of calculations on the basis of the marketing approach to the comprehensive market analysis of the characteristics of the arginine-based drug have confirmed the economic efficiency and investment attractiveness of the project. Conclusions. The research on determining of the main indicators of the project economic efficiency has shown the feasibility of developing and introducing the arginine-based drug into the production assortment, as well as investment attractiveness of the project.
Цель: обоснование целесообразности разработки гепатотропного лекарственного средства на основе аргинина с использованием прогнозного определения основных экономических и марке- тинговых показателей эффективности. Материалы и та методы: данные законодательно-нормативной базы, информационно-поис- ковой системы «Морион» за 2013-2017 гг., специальной литературы и собственные исследования; исторический, логический, маркетинговые и математико-статистические методы исследований; рассчитывались себестоимость и рентабельность производства лекарственных средств (ЛС) (R), суммы денежных потоков в трех основных вариантах развития событий реализации проекта, дис- контованый срок возврата инвестиций (DPB), доходность инвестированного капитала (ROI). Результаты исследований. Разработка новых ЛС требует больших денежных средств (от де- сятков или сотен млн до 1-3 млрд дол. США) на значительный период времени (от 3-4 до 10-14 лет). Доступность населения к ЛС повышается при условии его достаточного производства и приемле- мой для потребителя цены, что подкрепляется наличием нескольких производителей аналогично- го препарата. Установлено, что ЛС на основе аргинина имеют широкий спектр фармакологического действия, за счет которого формируется большая емкость товарного сегмента препарата. Определе- ны основные показатели экономической эффективности разработок, маркетинговые показатели рыночных характеристик препарата, проанализированы денежные потоки доходов и установлены сроки возврата дисконтированных инвестиционных вложений в проект согласно трем вариантам развития рыночных событий. Результаты расчетов на основе маркетингового подхода к комплекс- ному рыночному анализу характеристик ЛС на основе аргинина подтвердили экономическую эф- фективность и инвестиционную привлекательность проекта. Выводы. Проведенное авторами исследование по определению основных экономических по- казателей проекта показало целесообразность разработки и введения в ассортимент лекарствен- ного средства на основе аргинина и инвестиционную привлекательность проекта.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/16582
Располагается в коллекциях:Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
140791-304996-1-PB.pdf403,59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.