Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/17389
Title: Public Relations как основа социально-ориентированного маркетинга фармацевтических предприятий
Authors: Гудзенко, А. П.
Гудзенко, О. П.
Gudzenko, A. P.
Немятых, О. Д.
Немятих, О. Д.
Nemyatykh, O. D.
Бабичева, А. С.
Бабічева, Г. С.
Babicheva, А. S.
Keywords: зв'язки з громадськістю;связи с общественностью;public relations;фармацевтичні фірми;фармацевтические фирмы;pharmaceutical companies;соціально-орієнтований маркетинг;социально-ориентированный маркетинг;socially-oriented marketing
Issue Date: 2007
Bibliographic description (Ukraine): Гудзенко, А. П. Public Relations как основа социально-ориентированного маркетинга фармацевтических предприятий / А. П. Гудзенко, О. Д. Немятых, А. С. Бабичева // Український журнал клінічної та лабораторної медицини. – 2007. – Т. 2, № 1. – С. 27-30.
Abstract: В работе изложены результаты изучения отдельных аспектов потребительских предпочтений на региональном фармацевтическом рынке. Обоснована целесообразность использования public relation-коммуникаций в деятельности фармацевтических предприятий. Проведена оценка влияния мероприятий public relation на эффективность деятельности в современных рыночных условиях.
В роботі викладені результати вивчення окремих аспектів споживчих переваг на регіональному фармацевтичному ринку. Обґрунтовано доцільність використання public relation-комунікацій в діяльності фармацевтичних підприємств. Проведено оцінку впливу заходів public relation на ефективність діяльності в сучасних ринкових умовах.
The paper presents the results of studying individual aspects of consumer preferences in the regional pharmaceutical market. The expediency of using public relation-communications in the activities of pharmaceutical enterprises has been substantiated. An assessment was made of the impact of public relation measures on the effectiveness of activities in modern market conditions.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/17389
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри менеджменту, маркетингу та забезпечення якості у фармації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.