Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/25489
Название: Дослідження факторів, що впливають на вибір професії фізичного терапевта
Другие названия: Research of factors affecting the choice of the profession of physical therapist
Авторы: Ільницька, Г. С.
Ільницька, Л. В.
Очередько, Л. В.
Улаєва, Л. О.
Спузяк, В. Б.
Ключевые слова: фізичний терапевт;ерготерапевт;вибір професії;фізична реабілітація;мотиваційні фактори;physical therapist;ergotherapist;choice of profession;physical rehabilitation;motivational factors
Дата публикации: 2019
Библиографическое описание: Дослідження факторів, що впливають на вибір професії фізичного терапевта / Г. С. Ільницька, Л. В. Ільницька, Л. В. Очередько Л. О. Улаєва В. Б. Спузяк // Освітній дискурс : зб. наук. пр. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. – Вип. 18 (11-12). - С. 105-113.
Краткий осмотр (реферат): Актуальність теми дослідження. Підготовка фізичних терапевтів є одним із важливих питань кадрової політики країни у здоров’язберігаючій сфері, ефективне вирішення яких забезпечує успішний розвиток відновлювальної медицини як складової системи охорони здоров’я. Нормативні і змістовні основи професійної діяльності спонукають сучасних фахівців фізичної терапії до певної низки професійних знань, умінь і навичок, до основи їх формування – прямої мотивації професійного вибору. Навчальні заклади, що готують майбутніх спеціалістів з фізичної реабілітації, знаходяться у ситуації, де необхідно поєднати теорію із сучасною практикою сьогодення та здатністю вирішувати практичні проблеми, пов’язані з фізичною терапією та ерготерапією, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Постановка проблеми. Велике значення в житті сучасної студентської молоді втрачають деякі духовні орієнтації і цінності. Відбувається деформація й етичних ціннісних орієнтацій. Ці зміни вимагають перегляду всієї системи виховної і навчальної роботи у вищій школі, пошуку й упровадження нових форм і методів роботи з метою підготовки і виховання студентів не лише як професіоналів, а як справжніх гуманістів, особистостей із великої літери. Аналіз останніх досліджень і публікацій. У працях Н. В. Ляховченко, В. А. Поліщук, О. М. Семенюк та інших аналізуються фактори вибору майбутньої професійної діяльності. Дослідження свідчать про наявність безпосереднього зв’язку характеру факторів, що зумовлюють вибір тієї чи іншої професії й результативності навчання, пізнавальних інтересів та потреб студентів. Постановка завдання. Визначення пріоритетних мотивів вибору професії фізичного терапевта студентами у сучасних умовах розвитку галузі охорони здоров’я для вдосконалення системи підготовки фахівців фізичної терапії. Виклад основного матеріалу. Спеціальність “Фізична терапія, ерготерапія” обрали майже у рівному гендерному співвідношенні: жінки та чоловіки. Вікова категорія студентів 17-21 роки. Більшість вступили до ЗВО після закінчення школи, а менша частина - які раніше отримали спеціальну середню освіту у медичних училищах та коледжах. Вирішальними у виборі професії учасники анкетування називають найрізноманітніші фактори. Пріоритетними факторами більшість студентів вважають “умови праці”, фактор здобуття вищої освіти та престижність фаху відповідно; багатьом респондентам подобається праця з людьми, та має значення фінансова сторона (оплата праці), більше половини респондентів пояснили вибір професії фізичного терапевта недостатньою кількістю кваліфікованих кадрів у цій галузі, трохи менше половини опитаних обрали суміжну професію з лікарською, та меншість вступили на обрану спеціальність за рекомендацією батьків. Висновки. У формуванні компетентного спеціаліста у галузі охорони здоров’я важливе місце посідає пріоритетність мотивів вибору професії фізичного терапевта. Визначено, що найбільший вплив на вибір професії фізичного терапевта студентами є група факторів внутрішньої мотивації (безумовні), оскільки обрана професія вимагає від спеціаліста відновлювальної медицини повної віддачі обраному фаху, вкладання душі в свою справу, доброзичливості до людей. Проте існує великий відсоток тих, ким рухають зовнішні фактори (умовні) формування мотивації, що характеризує майбутнього спеціаліста з прагматичного боку.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/25489
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри фiзичної реабілітації та здоров'я



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.