Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/31038
Title: Фізична терапія при ушкодженнях кисті
Other Titles: Physical therapy for hand injuries
Authors: Тополюк, А. П.
Мятига, І. В.
Topoliuk, A. P.
Miatyha, I. V.
Keywords: фізична терапія;перелом;ушкодження;кисть;кінцівка;пацієнт;physical therapy;patient;fracture;injury;limb;hand;injury
Issue Date: 2023
Bibliographic description (Ukraine): Тополюк, А. П. Фізична терапія при ушкодженнях кисті / А. П. Тополюк, І. В. Мятига // Сучасні тенденції спрямовані на збереження здоров’я людини : зб. наук. пр. – Харків, 2023. – Вип. 4. – С. 96-98.
Abstract: Мета. Розробка програми фізичної терапії для дитини з переломом фаланг у відновному періоді. Матеріали та методи. Теоретичний аналіз науковий джерел, та розроблення комплексу фізичної реабілітації при переломі фаланг пальців. Отримані результати. Особливе значення має реабілітація переломів великого пальця на стопі і кисті, так як ці частини тіла несуть основне функціональне навантаження при виконанні рухів. Ці переломи найболючіші і викликають найбільше порушення функції кінцівок. Висновки. При систематичних вправах реабілітаційний період знижується, і дитина швидше повертається до нормального життя зі здатністю адекватно справлятися зі своїми потребами, а саме гри зі однолітками, прийом їжі, навчання.
Goal. Development of a physical therapy program for a child with a phalangeal fracture in the recovery period. Materials and methods. Theoretical analysis of scientific sources and development of a complex of physical rehabilitation for fracture of the phalanges of the fingers. The results obtained. The rehabilitation of fractures of the big toe and hand is of particular importance, as these parts of the body bear the main functional load when performing movements. These fractures are the most painful and cause the greatest impairment of limb function. Conclusions. With systematic exercises, the rehabilitation period is reduced, and the child quickly returns to normal life with the ability to adequately cope with his needs, namely playing with peers, eating, studying.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/31038
Appears in Collections:Тези доповідей співробітників НФаУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
96-98.pdf675,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.