Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/31540
Назва: | Основні аспекти впровадження системи енергетичного менеджменту закладами вищої освіти України |
Інші назви: | The main aspects of the energy management system implementation by higher education institutions of Ukraine |
Автори: | Носаченко, М. П. Зборовська, Т. В. Коваленко, С. М. Nosachenko, M. P. Zborovska, T. V. Kovalenko, S. M. |
Теми: | система енергетичного менеджменту;енергоефективність;енергозбереження;енергоспоживання;енергозаощадження;енергетичні ресурси;energy management system;energy efficiency;energy consumption;energy saving;energy resources;energy preservation |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Носаченко, М. П. Основні аспекти впровадження системи енергетичного менеджменту закладами вищої освіти України / М. П. Носаченко, Т. В. Зборовська, С. М. Коваленко // Соціальна фармація в охороні здоров’я. – 2023. – Т. 9, № 2. - С. 3-10. doi : 10.24959/sphhcj.23.288 |
Короткий огляд (реферат): | Мета – дослідити основні складові побудови системи енергетичного менеджменту на відповід-
ність вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 у закладах вищої освіти України.
Матеріали та методи: інформаційний, ретроспективний, засновані на дослідженні наукової
літератури, матеріалів інтернет-ресурсів і власних висновків.
Результати дослідження. Досліджено динаміку впровадження українськими організаціями
систем енергетичного менеджменту. Розглянуто особливості та переваги впровадження системи
енергоменеджменту проти класичного управління енергетичними ресурсами. Проаналізовано такі
основні складові впровадження системи енергетичного менеджменту: ризик-орієнтований підхід;
концепція PDCA; вище керівництво розробляє енергетичну політику й цілі та формує низку заходів
щодо енергоефективності; процес енергетичного планування має базуватись на об’єктивних і опе-
ративних вхідних даних; постійна активна участь персоналу в питаннях енергозаощадження та
енергозбереження, систематичне проведення енергетичних аудитів.
Висновки. Запроваджена дієва система енергоменеджменту в закладах вищої освіти України
дасть змогу оптимізувати енерговитрати, побудувати надійну систему енергозбереження та по-
стійно поліпшувати енергоефективність загалом. Aim. To study the main components of constructing the energy management system for compliance with the requirements of DSTU ISO 50001:2020 in higher education institutions of Ukraine. Materials and methods. The informational, retrospective methods, methods based on the study of scientific literature, materials of Internet resources and own conclusions were used. Results. The dynamics of the implementation of energy management systems by Ukrainian organizations have been studied. The features and advantages of implementing an energy management system compared with classical energy resource management have been considered. The main components of implementing the energy management system have been analyzed. They are a risk-based approach, the PDCA concept; senior management develops the energy policy and goals and forms a number of energy efficiency measures; the energy planning process should be based on objective and operational input data; the constant active participation of the personnel in issues of energy saving and energy preservation; systematic energy audits. Conclusions. The effective energy management system developed in higher education institutions of Ukraine will make it possible to optimize energy costs, build a reliable energy saving system, and constantly improve energy efficiency in general. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/31540 |
Розташовується у зібраннях: | Соціальна фармація в охороні здоров'я. Архів статей 2015-2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
03-10.pdf | 370,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.