Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/33328
Title: Удосконалення мотивації персоналу підприємства: впровадження гендерної діагностики
Other Titles: Improvement of staff motivation enterprises: implementation of gender diagnostics
Authors: Карпенко, Ірина
Keywords: кваліфікаційна робота;кафедра управління та забезпечення якості у фармації;мотивація персоналу;гендерна звітність;гендерна діагностика;гендерний аудит;competition;the formation of international competitive advantages;competitive advantages;факультет фармацевтичних технологій та менеджменту;освітня програма Менеджмент
Issue Date: Jun-2024
Bibliographic description (Ukraine): Карпенко, І. Удосконалення мотивації персоналу підприємства: впровадження гендерної діагностики : кваліф. робота / наук. керівник Н. Глєбова. - Харків, 2024. - 87 с.
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена вивченню впливу гендерних факторів на мотивацію персоналу та впровадження гендерної діагностики як інструменту для підвищення ефективності мотиваційних стратегій. Метою дослідження є виявлення гендерних особливостей у мотиваційних пріоритетах персоналу та розробка рекомендацій щодо оптимізації мотиваційних програм з урахуванням цих відмінностей. Результати дослідження дозволять МПП «Фарммаркет» покращити мотивацію персоналу, забезпечити більш ефективне функціонування та досягнення стратегічних цілей. Робота налічує 14 рисунків, 15 таблиць, джерела використаної літератури складають 37 позицій.
The theoretical basis of the process of managing the formation of international competitive advantages of the enterprise was investigated in the qualification work. It has been proven that the formation of competitive advantages is critically important for a modern enterprise, especially in wartime, when enterprises face additional challenges. The international competitive advantages of MHP-Urozhayna Kraina LLC have been analyzed, and methods of improving the company's competitiveness on the international economic market have been proposed. The use of theoretical provisions and methodological approaches allows for a comprehensive assessment of the company's competitive advantages and the development of strategies for their effective use and strengthening in the market. Structure of the work - introduction, three chapters, conclusions, list of used sources, appendices. The total volume is 63 pages, the list of literature sources includes 43 titles. The work contains 10 tables, 14 figures.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/33328
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри менеджменту, маркетингу та забезпечення якості у фармації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Карпенко Ірина.pdf1,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.