Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/3411
Title: The research of students рrofessional activity motivation in the university of pharmacy
Other Titles: Дослідження мотивації професійної діяльності студентів фармацевтичних вузів
Исследование мотивации профессиональной деятельности студентов фармацевтических вузов
Authors: Korzh, Iu. V.
Корж, Ю. В.
Корж, Ю. В.
Keywords: professional motivation;«acquiring knowledge»;«skills development»;«graduation»;профессиональная мотивация;«приобретение знаний»;«развитие навыков»;«градации»;професійна мотивація;«придбання знань»;«розвиток навичок»;«градації»
Issue Date: 2013
Bibliographic description (Ukraine): Korzh, Yu. V. The research of students рrofessional activity motivation in the university of pharmacy / Yu. V. Korzh // Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. - 2013. - № 3. - С. 36-40.
Abstract: The article shows the problem of professional motivation of students’ pharmacy colleges, as well as the dynamics of motivation in the learning process of mastering the specialty. The analysis of the dynamics of professional motivation of students pharmaceutical University has been held. It was found that the average motivation skills development is low and below average motivation knowledge acquisition and graduation, despite the fact that the proportion of students with the level of motivation of the profession above average increases of 38.5% (1 year) to 56.0% (4 course).
У статті розглядається проблема професійної мотивації діяльності студентів фармацев- тичних вузів, а також динаміки мотивів навчання у процесі оволодіння спеціальністю. Проведено аналіз динаміку професійної мотивації студентів фармацевтичного універ- ситету. Встановлено, що середній показник мотивації оволодіння професією невисокий та нижче за середні показники мотивації придбання знань й отримання диплому, при- тому, що частка студентів з рівнем мотивації оволодіння професією вище середнього збільшується з 38,5 % (1 курс) до 56,0 % (4 курс).
В статье рассматривается проблема профессиональной мотивации деятельности студентов фармацевтических вузов, а также динамики мотивов обучения в процессе овладения специальностью. Проведен анализ динамики профессиональной мотивации студентов фармацевтического университета. Установлено, что средний показатель мо- тивации овладения профессией невысок и ниже средних показателей мотивации приобретения знаний и получения диплома, при том, что часть студентов из уровнем мотивации овладения профессией выше среднего увеличивается с 38,5 % (1 курс) до 56,0 % (4 курс).
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/3411
Appears in Collections:Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. Архів статей 2008-2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Страницы из Управл.2013_3 36-40.pdf289,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.