Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/4273
Title: | Научно-методические аспекты формирования содержания образования |
Authors: | Кайдалова, Л. Г. Кайдалова, Л. Г. Kaydalova, L. G. Щокіна, Н. Б. Щекина, Н. Б. Shchokina, N. B. Шварп, Н. В. Шварп, Н. В. Shvarp, N. V. |
Keywords: | содержание образования;уровни содержания образования;принципы построения содержания образования;учебный план;индивидуальный учебный план студента;education content;levels of education content;principles of construction of the education content;curriculum;personal curriculum of a student |
Issue Date: | 2013 |
Bibliographic description (Ukraine): | Кайдалова Л. Г. Научно-методические аспекты формирования содержания образования / Л. Г. Кайдалова, Н. Б. Щекина, Н. В. Шварп // Сб. статей по материалам ХХV международной научно-практической конференции. – Новосибирск, 2013. – № 9 (22). – С. 109-117. |
Abstract: | В статье рассматриваются генезис понятия «содержание образования» в работах ученых-педагогов, уровни содержания образования, современные принципы его построения. Анализируются нормативно-законодательные документы, в которых представлено содержание образования: учебный план,индивидуальный учебный план студента There are the origin of the concept ― content of education‖ in the works of scientists and teachers, the levels of education content, and modern principles of its construction are considered in the article. Also here are analyzed regulatory and legislative papers, where the education content is introduced. It contains curriculum and personal curriculum of a student. |
URI: | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/4273 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Документ_Microsoft_Word_(5).pdf | 490,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.