Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/5067
Title: Організація самостійної роботи майбутніх медиків та фармацевтів у Харківському університеті (друга пол. ХІХ − початок ХХ ст.)
Authors: Лутаєва, Т. В.
Лутаева, Т. В.
Lutaieva, T. V.
Keywords: університет;самостійна робота студентів;виховання;мотивація;науково-дослідна робота студентів;университет;самостоятельная работа студентов;воспитание;мотивация;научно-исследовательская работа;University;students’ independent work;education;motivation;research work of students
Issue Date: 2014
Bibliographic description (Ukraine): Лутаєва, Т. В. Організація самостійної роботи майбутніх медиків та фармацевтів у Харківському університеті (друга пол. ХІХ − початок ХХ ст.) / Т. В. Лутаєва // Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди” – Вип. 31, т. ІІ (10), дод. 4 : Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання. – К. : Гнозис, 2014. – С. 254-261.
Abstract: У статті висвітлено теоретичні засади та проаналізовано досвід організації самостійної роботи майбутніх медиків та фармацевтів у Харківському університеті другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Зосереджено увагу на тому, що самостійна робота студентів була лише складовою їх самостійної навчальної діяльності. Акцентовано, що самостійна наукова робота студентів виступала інтегруючим ядром професійної підготовки.
В статье раскрыты теоретические основы и проанализирован опыт организации самостоятельной работы студентов (будущих медиков и фармацевтов) в Харьковском университете во второй половине ХІХ – начале ХХ вв. Отмечено, что самостоятельная работа студентов была лишь составляющей их самостоятельной учебной деятельности. Обращено внимание на то, что самостоятельная научная работа студентов выступала интегрирующим ядром профессиональной подготовки.
The article highlights the theoretical background and practice of future medical and pharmaceutical proffessionals independent work in Kharkov University in the late 19th – early 20th century. It is noted that the independent work was not seen in the University’s Statutes during that period as a separate form of educational process. The attention was focused on the fact that students’ independent work was only part of their independent learning activities. It was allocated the main factors that promoted effective organization of students’ independent work, the main types of students’ independent learning activities at the Medical and Physical-Mathematical Faculties in Kharkov University in the late 19th – early 20th century. It was named the main scholarships for the best research work that were given to the future medical and pharmaceutical specialists in Kharkov University. The students’ independent work was evaluated as an effective mean that stimulated need to future professional improvement.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/5067
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf363,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.