Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/5073
Название: Педагогічний супровід проектної діяльності майбутніх економістів у процесі фахової підготовки
Другие названия: Педагогическое сопровождение проектной деятельности будущих экономистов в процессе профессиональной подготовки
Pedagogical support of future economists’ project activities in the process of professional training
Авторы: Тимощук, Г. В.
Тимощук, А. В.
Tymoshchuk, H.
Ключевые слова: метод проектів;проектна діяльність студентів;педагогічний супровід;педагогічний супровід проектної діяльності студентів;метод проектов;проектная деятельность студентов;педагогическое сопровождение;педагогическое сопровождение проектной деятельности студентов;project method;project activities of students;pedagogical support;pedagogical support of students’ project activities
Дата публикации: 2013
Библиографическое описание: Тимощук Г. В. Педагогічний супровід проектної діяльності майбутніх економістів у процесі фахової підготовки / Г. В. Тимощук // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [ред.кол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2013. – Вип. 33 (86). – С. 635-639.
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто сутність методу проектів у педагогічній науці. З’ясовано, що метод проектів є ефективним засобом розвитку критичного та творчого мислення студентів, активізації пізнавальної діяльності, самовиховання, формування смислоутворювальних цілей професійної діяльності завдяки поєднанню теоретичних знань і їхнього практичного застосування у процесі вирішення конкретних проблем. Підкреслено актуальність організації педагогічного супроводу проектної діяльності, здійснено спробу визначення його сутності та з’ясовано основні завдання.
В статье рассмотрена сущность метода проектов в педагогической науке. Выяснено, что метод проектов является эффективным средством развития критического и творческого мышления, активизации познавательной деятельности, самовоспитания, формирования смыслообразующих целей профессиональной деятельности благодаря сочетанию теоретических знаний и их практического применения в процессе решения конкретных проблем. Подчеркнута актуальность организации педагогического сопровождения проектной деятельности студентов, предпринята попытка определения его сущности и выяснены основные задачи.
The essence of a project method in pedagogical science is analysed in the article. The educational potential of a project method has been theoretically proved. The project method is proved to be an effective instrument of development of critical and creative thinking, learning activities, self-education, formation of professional goals through a combination of theoretical knowledge and its practical application in the solution of specific problems. The project method promotes a contextual learning process based on specific objectives. Not only technical and interdisciplinary but also behavioral and methodological competencies are developed, using as a base students’ own experiences. The relevance of the organization of pedagogical support of future economists’ project activities is emphasized, its essence and the main tasks are outlined. The pedagogical support of future economists’ project activities is represented as a holistic system-organized interaction between teacher and students based on the principles of personcentered approach in the development of the project as a product of critical and creative thinking. The tasks of pedagogical support of students’ project activities (analytical, diagnostic, informative, communicative and organizational, evaluative) are considered in the article. The basic tools of pedagogical support of students’ project activities which are make for the success of a competence-based training. Academic tutoring provides a safe, positive and productive educational environment. Tutors should help students to reflect on their skills and experience, to identify goals for development, to solve learning problems. The role of tutor also includes maintaining a supportive and encouraging relationship with students, organization of students’ project activities, consultancy and evaluation. The realization of pedagogical support of students’ project activities is aimed at the development of cognitive interests’ characteristics; skill formation within economic sciences.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/5073
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
5.pdf310,41 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.