Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/9135
Название: Застосування форумів і чатів при дистанційному викладанні мовних дисциплін студентам-іноземцям
Другие названия: Применение форумов и чатов при дистанционном преподавании языковых дисциплин студентам-иностранцам
Using of forums and chats in distance teaching of linguistic disciplines for foreign students
Авторы: Лисенко, Н. О.
Лысенко, Н. А.
Lysenko, N. O.
Ключевые слова: дистанційний курс;тьютор-філолог;навчальний форум;дистанционный курс;тьютор-филолог;учебный форум;distance course;tutor-philologist;educational forum
Дата публикации: 2016
Библиографическое описание: Лисенко, Н. О. Застосування форумів і чатів при дистанційному викладанні мовних дисциплін студентам-іноземцям / Н. О. Лисенко // Міжкультурна комунікація: мова – культура – особистість : матеріали Х Міжнар. наук.-практ. конф., 07-08 квіт. 2016 р., м. Острог. – Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2016. – Вип. 60. – С. 283-285. – (Серія «Філологічна»).
Краткий осмотр (реферат): У статті узагальнено досвід використання форумів і чатів у структурі дистанційного курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для підвищення рівня мовної компетентності студентів-іноземців.
В статье обобщен опыт использования форумов и чатов в структуре дистанционного курса «Украинский язык (профессиональной направленности)» для повышения уровня языковой компетентности студентов-иностранцев.
This article generalizes the expierence of the professors for the Department of Ukrainian Language and Latin at the National University of Pharmcy on creation and introduction of the distance course on subject « Ukrainian Language (in professional field) and he experience of using forums and chats in the structure of distance course to improve the level of linguistic competence of the foreign students. The example of the educational forum "Globalization of society is a new threat for vulnerable languages". It is proven that to involve the students into the discussion the tutor should use all possible motivators, such as chose an interesting subject to discuss, to illustrate the interesting material. The use of the base-pictures and quotations to draw the students’ attention will not be excessive. It determinces the tutor’s role in distance education and details the demands to the personne of a tutor-philologist and his functions.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/9135
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
4_Lisenko++.doc66 kBMicrosoft WordПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.