Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/11080
Title: Формування у викладача мотивації до впровадження освітніх інновацій
Other Titles: Formation of teacher motivation for implementation of innovation in education
Authors: Лутаєва, Т. В.
Кайдалова, Л. Г.
Lutaieva, T. V.
Kajdalova, L. G.
Keywords: освітні інновації;інновація;мотиваційний компонент готовності викладача до упровадження інновацій в освіті;університет;вчений;educational innovation;innovation;motivation component of teacher preparedness for the introduction of innovation in education;University;scientist
Issue Date: 2016
Bibliographic description (Ukraine): Лутаєва, Т. В. Формування у викладача мотивації до впровадження освітніх інновацій [Електронний ресурс] / Т. В. Лутаєва, Л. Г. Кайдалова // Vzdelávanie a spoločnosť medzinárodný nekonferenčný zborník. - 2016. - P. 341-346. - Режим доступу: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova8
Abstract: Авторами статті на основі аналізу історико-педагогічних джерел та власного досвіду висвітлено особливості формування у викладача мотивації до впровадження освітніх інновацій. Установлено, що формування мотиваційного компоненту готовності викладача до втілення інновацій передбачає: сприйняття актуальності і значущості ідей і цінностей університетської освіти, самореалізацію на основі внутрішньої професійної мотивації, неперервний пошук альтернатив традиційній практиці освіти і виховання, прийняття чи відторгнення форм освітньої діяльності з позиції власного педагогічного ідеалу, орієнтування на власні зміни в процесі професійної діяльності завдяки безперервному професійному розвитку.
The authors based on analysis of historical and educational sources and personal experience highlights the features of formation of teacher motivation for implementing educational innovations. It was established that the formation of the motivational component of readiness of the teacher to translate innovation provides: perception of the relevance and importance of the ideas and values of University education, self-realization through domestic professional motivation, continuous search for alternatives to the traditional practice of education and training, acceptance or rejection forms of educational activities from the perspective of their own educational ideal, targeting a change in their professional activities through continuous professional development.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/11080
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри педагогiки та психологiї IПКСФ
Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lutaieva_Kajdalova.pdf506,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.