Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/19615
Title: Концепція екологічної освіти: інтеграція природничо-наукового та гуманітарного складників
Authors: Філяніна, Н. М.
Филянина, Н. Н.
Filyanina, N. M.
Keywords: філософія науки;екологія;екологічна освіта;гуманітарний аспект;освітня парадигма
Issue Date: 2018
Bibliographic description (Ukraine): Філяніна, Н. М. Концепція екологічної освіти: інтеграція природничо-наукового та гуманітарного складників // “Scientific research priorities: theoretical and practical value” : III International scientific and practical conference, Nowy Sącz, Poland, November 27th-30th, 2018. - Nowy Sącz, 2018. - С.177-180.
Abstract: Аналіз підходів до обґрунтування та розроблення концепції екологічної освіти дозволяє стверджувати, що поза гуманітаризацією будь-яка концепція екологічної освіти буде неповною. Концепція екологічної освіти формується в контексті становлення загальної освітньої парадигми та досліджень освіти як самостійного предмета та філософії освіти.
Proceedings of the III International scientific and practical conference “Scientific research priorities: theoretical and practical value” include theses of reports of the conference participants in the fields such as: actual problems of social sciences; perspective areas of research in the humanities; priorities of applied scientific researches. The Proceedings of the conference are intended for scientists, entrepreneurs, professors, postgraduates and students.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/19615
ISBN: eISBN 978-83-88421-99-0
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
333333.pdf185,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.