Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/19615
Title: | Концепція екологічної освіти: інтеграція природничо-наукового та гуманітарного складників |
Authors: | Філяніна, Н. М. Филянина, Н. Н. Filyanina, N. M. |
Keywords: | філософія науки;екологія;екологічна освіта;гуманітарний аспект;освітня парадигма |
Issue Date: | 2018 |
Bibliographic description (Ukraine): | Філяніна, Н. М. Концепція екологічної освіти: інтеграція природничо-наукового та гуманітарного складників // “Scientific research priorities: theoretical and practical value” : III International scientific and practical conference, Nowy Sącz, Poland, November 27th-30th, 2018. - Nowy Sącz, 2018. - С.177-180. |
Abstract: | Аналіз підходів до обґрунтування та розроблення концепції екологічної освіти дозволяє стверджувати, що поза гуманітаризацією будь-яка концепція екологічної освіти буде неповною. Концепція екологічної освіти формується в контексті становлення загальної освітньої парадигми та досліджень освіти як самостійного предмета та філософії освіти. Proceedings of the III International scientific and practical conference “Scientific research priorities: theoretical and practical value” include theses of reports of the conference participants in the fields such as: actual problems of social sciences; perspective areas of research in the humanities; priorities of applied scientific researches. The Proceedings of the conference are intended for scientists, entrepreneurs, professors, postgraduates and students. |
URI: | http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/19615 |
ISBN: | eISBN 978-83-88421-99-0 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри фундаментальних та суспільно-гуманітарних наук |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
333333.pdf | 185,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.