Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/196
Title: Андрагогічні засади організації навчання спеціалістів фармації
Authors: Толочко, В. М.
Галій, Л. В.
Tolochko, V. M.
Galiy, L. V.
Keywords: андрагогіка;фармація;andragogy;pharmacy
Issue Date: 2010
Publisher: НФаУ
Bibliographic description (Ukraine): Толочко, В. М. Андрагогічні засади організації навчання спеціалістів фармації / В. М. Толочко, Л. В. Галій // Вісник фармації. - 2010. - № 1. - С. 39-42.
Abstract: Проаналізовано загальні теоретичні положення та концепції навчання дорослих людей (андрагогіки). Висвітлено особливості наукових підходів М. Ноулза, вчених Ноттингемського університету, П. Джарвіса. Проведений аналіз сприятиме науковому обгрунтуванню та розробці методичних підходів до організації навчання спеціалістів фармації, зокрема на основі моделей компетенцій.
The analysis of general theoretical terms and concepts of training adults (andragogy) have been carried out. The specificities of scientific approaches of M.Knowles, the scientists of Nottingham University and PJarvis have been identified. The analysis conducted will contribute to the scientific grounding and elaboration of methodological approaches for organization of pharmacy specialists training, particular on the basis of the models of competencies.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/196
ISSN: 1562-7241
Appears in Collections:Вісник фармації. Архів статей 2010-2024
Наукові публікації В. М. Толочко

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39-42.pdf88,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.