Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/28061
Title: Педагогічні умови створення здоров’язбережувального освітнього середовища
Other Titles: Рedagogical conditions for creating a health care educational environment
Authors: Лутаєва, Т. В.
Lutaieva, T. V.
Сабатовська-Фролкіна, І. С.
Sabatovskaya-Frolkina, I. S.
Фесенко, В. Ю.
Fesenko, V. Yu.
Keywords: здоров’язбережувальне освітнє середовище;ealth-preserving educational environment;здоров’язбережувальні освітні технології;health-preserving educational technologies;викладач закладу вищої медичної й фармацевтичної освіти;teacher of higher medical and pharmaceutical education;університет;university;педагогічні умови;pedagogical conditions
Issue Date: 2022
Bibliographic description (Ukraine): Лутаєва, Т. В. Педагогічні умови створення здоров’язбережувального освітнього середовища / Т. В. Лутаєва, І. С. Сабатовська-Фролкіна, В. Ю. Фесенко В. Ю. // Сучасні тенденції спрямовані на збереження здоров’я людини : зб. наук. пр. присвячено пам’яті професора О. В. Пєшкової, м. Харків, 21-22 квіт. 2022 р. - Харків, 2022. - Вип. 3. - С. 146-150.
Abstract: У статті окреслено й обґрунтовано педагогічні умови створення здоров’язбережувального освітнього середовища у закладах вищої медичної й фармацевтичної освіти, як-от: розвиток готовності викладачів формувати ціннісну орієнтацію майбутніх фахівців на здоровий спосіб життя; підвищення компетентності викладачів щодо упровадження сучасних освітніх здоровязберігаючих технологій. Акцентовано увагу на тому, що підготовку компетентного викладача до освітньої діяльності у здоров’язбережувальному освітньому середовищі слід розглядати як формування й розвиток таких складових компонентів: мотиваційного, змістового та методичного
The article outlines and substantiates the pedagogical conditions for creating a healthy educational environment in institutions of higher medical and pharmaceutical education, such as: the development of teachers' readiness to form the value orientation of future professionals to a healthy lifestyle; increase the competence of teachers in the implementation of modern educational health technologies. Emphasis is placed on the fact that the preparation of a competent teacher for educational activities in a healthy educational environment should be considered as the formation and development of the following components: motivational, semantic and methodologicalThe article outlines and substantiates the pedagogical conditions for creating a healthy educational environment in institutions of higher medical and pharmaceutical education, such as: the development of teachers' readiness to form the value orientation of future professionals to a healthy lifestyle; increase the competence of teachers in the implementation of modern educational health technologies. Emphasis is placed on the fact that the preparation of a competent teacher for educational activities in a healthy educational environment should be considered as the formation and development of the following components: motivational, semantic and methodological
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/28061
Appears in Collections:Тези доповідей співробітників НФаУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
146-150.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.