Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/729
Title: Маркетинговий аналіз вітчизняного ринку антигеморагічних препаратів
Authors: Гудзенко, О. П.
Кулдиркаєва, К. В.
Gudzenko, A. P.
Kuldyrkaeva, K. V.
Keywords: маркетинг;антигеморагічні препарати;marketing;antihemorrhagic drugs
Issue Date: 2009
Publisher: НФаУ
Bibliographic description (Ukraine): Гудзенко, О. П. Маркетинговий аналіз вітчизняного ринку антигеморагічних препаратів / О. П. Гудзенко, К. В. Кулдиркаєва // Вісник фармації. - 2009. - № 4. - С. 64-67.
Abstract: Проведено дослідження вітчизняного ринку антигеморагічних лікарських препаратів. Сьогодні їхній асортимент налічує 78 найменувань. Установлено, що заповнення ринку гемостатиками здійснюється переважно продукцією відомих закордонних фірм-виробників, при цьому практично всі імпортні лікарські засоби відносяться до високовартісної категорії, що підкреслює гостру необхідність розробки нових препаратів з урахуванням сучасних вимог клінічної практики.
The research of the domestic market of antihaemorrhagic medicines has been conducted. Today their assortment comprises 78 names. It has been found that providing of pharmaceutical market with antihaemorrhagic medicines is realized mainly by products of well-known foreign manufacturing companies. Besides practically all foreign medicines belong to high cost categories. This fact emphasizes the urgent necessity of new drugs creation taking into account modern requirements of clinical practice.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/729
ISSN: 1562-7241
Appears in Collections:Вісник фармації. Архів статей 1993-2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64-67.pdf152,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.