Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/10734
Title: Структурно-содержательные аспекты прохождения практики студентами специальности «Фармация»
Other Titles: The structural and substantial aspects of practical training of students of the speciality «Pharmacy»
Authors: Барковская, О. Я.
Крупеня, В. И.
Гавриш, Н. Б.
Barkovskayа, О. Ya.
Krupenya, V. I.
Havrysh, N. B.
Барковська, О. Я.
Крупеня, В. І.
Keywords: фармация;учебная практика;производственная практика;manufacturing practice;pharmacy;educational practice
Issue Date: 2016
Bibliographic description (Ukraine): Барковская, О. Я. Структурно-содержательные аспекты прохождения практики студентами специальности «Фармация» / О. Я. Барковская, В. И. Крупеня, Н. Б. Гавриш // Вестник фармации. - 2016. - № 3 (73). - С. 102-108.
Abstract: ственной практике как обязательному компоненту образовательно-професси- ональной программы подготовки специалистов образовательно-квалификационно- го уровня «специалист» по специальности «Фармация» квалификации «провизор» в высших учебных заведениях IV уровня аккредитации. Определено, что за период обучения студенты проходят 6 учебных и 5 производственных практик, общей продолжительностью 24 недели, что составляет 12 % от общего учебного време- ни. Представлены виды практики, продолжительность и последовательность их проведения, а также сравнительная характеристика учебной и производственной практики. Приведены результаты социологического исследования по изучению со- временного состояния прохождения практики студентами Национального фарма- цевтического университета.
The article is devoted to the results of studies of the practical training as the obligatory cycle in the structure of the curriculum of the training educational qualification level «specialist» of the qualification «pharmacist» in the university of the 4-th level of accreditation in the speciality «Pharmacy». It has been determined that the practical training includes 6 educational and 5 manufacturing practices, total 24 weeks, which is 12% of the total study time. Duration, sequence, implementation and the comparative characteristics of educational and manufacturing practices have been presented. The structure and content of professional practical training have been examined. The results of the sociological study of the current state of practical training of students of the National University of Pharmacy have been presented.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/10734
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри соціальної фармації
Публікації співробітників бібліотеки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Страницы из Вестник фармации_3 (73)-2016.pdf270,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.