Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/11704
Title: Маркетинговые исследования отношения женщин к лечению и профилактике заболеваний щитовидной железы
Authors: Преснякова, В. В.
Рогуля, О. Ю.
Presnyakova, V. V.
Rogulya, O. Yu.
Keywords: маркетинговые исследования;фармация;щитовидная железа;поведение потребителей;marketing research;pharmacy;thyroid gland;consumer behaviour
Issue Date: 2014
Bibliographic description (Ukraine): Пресняков, В. В. Маркетинговые исследования отношения женщин к лечению и профилактике заболеваний щитовидной железы / В. В. Преснякова, О. Ю. Рогуля // В. В. Преснякова, О. Ю. Рогуля // Медицинский альманах. - 2014. - № 5(35). - С. 149-152.
Abstract: Определены поведенческие аспекты женщин при выявлении проблем со щитовидной железой, в частности, проанализированы факторы, влияющие на выбор и покупку лекарственных препаратов, и установлены источники информации о лекарственных средствах для лечения и профилактики заболеваний щитовидной железы.
Relevancy of marketing research of women's attitude to the treatment and prophylaxis of thyroid gland diseases is proved, the results of which testify of the fact that 89,6% of the women asked know of negative influence on health of thyroid gland pathology, but at the same time only 53,3% consider it necessary to undergo examination by the thyroid specialist. Behaviour aspects of women are discovered when problems with thyroid gland are revealed, in particular, factors influencing the choice and acquisition of medicines are analyzed and sources of information on medicines for the treatment and prophylaxis of thyroid gland diseases are established.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/11704
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри ФММ



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.