Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/19618
Title: Екологічна освіта в гуманітарній парадигмі
Other Titles: Ecological education in the humanitarian paradigm
Authors: Філяніна, Н. М.
Сінявіна, Л. В.
Долга, О. О.
Филянина, Н. Н.
Filianina, N. M.
Sinyavina, L. V.
Синявина, Л. В.
Долгая, Е. А.
Dolga, O. O.
Keywords: екологічна освіта;гуманітарна парадигма;концепція екологічної освіти;ecological education;humanitarian paradigm;conception of ecological education
Issue Date: 2018
Publisher: 
Bibliographic description (Ukraine): Філяніна, Н. М. Екологічна освіта в гуманітарній парадигмі / Н. М. Філяніна, Л. В. Сінявіна, О. О. Долга // Web of Scholar. - 2018. - № 10 (28), Vol. 2. - Р. 23-27.
Abstract: Досліджується гуманітарний аспект екологічної освіти та методологічні засади гуманітаризації екологічної освіти. Аналіз підходів до обґрунтування та розроблення концепції екологічної освіти дозволяє стверджувати, що поза гуманітаризацією будь-яка концепція екологічної освіти буде неповною. Концепція екологічної освіти формується в контексті становлення загальної освітньої парадигми та досліджень освіти як самостійного предмета та філософії освіти. Для формування сучасної концепції екологічної освіти вагомого методологічного значення набуває положення про те, що справжня освіта і справжнє виховання розглядаються в контекстах суспільства ризику та з урахуванням викликів глобалізації, актуалізуючи розвідки філософії у метаплощині та у метавимірах.
We have researched the humanitarian aspect of ecological education and methodological principles of the humanization of ecological education. An analysis of the approaches to the substantiation and development of the ecological education concept let us claim that any concept of ecological education will be incomplete beyond the humanization. The concept of ecological education is formed in the context of the general educational paradigm formation and the study of education as an independent subject and the philosophy of education. To form the modern conception of ecological education, a deep methodological significance assumes the idea that the genuine education and genuine nurture are seen in the context of the risk society and taking into account the challenges of globalization, actualizing the philosophy in meta-scale and in meta-measurements.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/19618
ISSN: 2518-167X
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23-27.pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.