Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/9299
Title: Маркетинговое обоснование создания растительного лекарственного препарата в форме капсул
Authors: Слипченко, Г. Д.
Сліпченко, Г. Д.
Slipchenko, H. D.
Пивень, Е. П.
Півень, О. П.
Piven, E. P.
Keywords: растительный препарат;лекарственная форма;ноотропы;капсулы;конкурентоспособность;маркетинговое исследование;рослинний пепарат;лікарська форма;ноотропи;капсули;конкурнтоспроможність;маркетингове дослідження;herbal drag;dosage form;nootropics;capsules
Issue Date: 2015
Publisher: Фармация Казахстана
Bibliographic description (Ukraine): Слипченко, Г. Д. Маркетинговое обоснование создания растительного лекарственного препарата в форме капсул / Г. Д. Слипченко, Е. П. Пивень // Фармация Казахстана. - 2015. - № 2. - С. 33-36.
Abstract: Проведенный анализ украинского рынка ноотропных препаратов свидетельствует о перспективности расширения ассортимента за счет отечественных препаратов в форме капсул на основе растительногосырья.
The marketing research of the Ukrainian market of herbal preparations in solid dosage formhas been con-ducted. The prioritized solid dosage form shave been chosento developdomestic herbal drugs. The perspective of expansion of Ukrainian nootropic drug assortment by herbal domestic preparations is proved. Expediency of introduction of new drug based on the Scutellaria baicalensis in the form of capsulesinto the marketis evaluated.
URI: http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/9299
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри ЗТЛ
Наукові публікації кафедри ФММ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09.Q. Slipchenko 33-36.pdf315,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.